11 טיפים חשובים לחופשה מוצלחת עם הילדים!

הקיץ הגיע, הקייטנות יוצאות לדרך ומיד אחריהן ייצאו תושבי ישראל לחופשת הקיץ המסורתית, או בשמה האמיתי - יולי אוגוסט עם הילדים. לאלו מכם שיוצאים לחופשה עם הילדים בקרוב, חשוב לדעת ולהתכונן לפעילות המשפחתית, על מנת שהחופשה תעבור בכיף, שמחה והנאה.

חדשות כיפה ריקי ברנר 26/06/18 12:41 יג בתמוז התשעח

11 טיפים חשובים לחופשה מוצלחת עם הילדים!
צילום: shutterstock

תארזו כפי שהייתם אורזים כילדים- זוכרים איך התרגשתם לפני היציאה לחופשה השנתית? חזרו לאותן תחושות שהיו לכם בתור ילדים. החיבור לילד שבכם יאפשר לכם לתכנן את הטיול ולהיות נוכחים בו מנקודת המבט של הילדים שלכם.

שיתוף - שתפו את הילדים ביעד אליו אתם נוסעים, ספרו להם מה האטרקציות שיש בסביבה ושאלו אותם איפה היו רוצים לבקר. לילדים הגדולים יותר עדכנו מה היעד ושלחו אותם לחקור אותו. בעידן של דר' גוגל תסמכו עליהם שהם יגיעו מוכנים יותר ממה שחשבתם.

שבו לבנות לו"ז יחד - גם אם לא מדובר בטיול לחו"ל אלא בארץ, אילת, טבריה או קמפינג בחוף. הגדירו ימים ולוח זמנים כללי מתי נמצאים בבריכה, יוצאים מחוץ למלון, מבקרים באטרקציות שונות. שימו לב כי לילדים הקטנים יותר, אין תחושת זמן, ותיאום ציפיות יכול למנוע מהם אכזבות אם בכוונתם לשהות רוב היום בבריכה.

תאמו ציפיות - לגבי כל נושא העלול להוות מקור לחוסר סבלנות ואפילו התבאסות. החל מנסיעה ארוכה ליעד, ביקור באתרים שמעניינים גם אתכם ההורים, העובדה שלא ניתן לשהות כל היום בבריכה. תיאום ציפיות יכול למנוע גם מאתנו אכזבה לגבי "חוסר הערכה" של הילדים לגבי הטיול עצמו והעלות הגבוהה של הטיול.

ובאותו עניין – אם מתוכננת לכם נסיעה ארוכה או טיסה תכננו את זמן הנסיעה. קחו בחשבון מספר רב של עצירות. החליטו איך אתם מעבירים את הנסיעה. בזמן מסכים? משחק מהבית? מאלתרים משחקים ברכב? הגיעו מוכנים. יש ילדים, וגם מבוגרים שנסיעות ארוכות זה סיוט עבורם.

צילום: shutterstock

 

בזבוזים - החליטו מה התקציב שאתם מקציבים לכל הטיול. לילדים הגדולים יותר הקציבו סכום ותנו להם אותו. אפשרו להם לנהל את תקציב הבזבוזים שלהם במהלך כל הטיול. השתדלו לא להתערב בהוצאות שאולי לכם נראות מיותרות.

שחררו ותחגגו! – חופשה כשמה כן היא חופש מהשיגרה והגבולות. תאפשרו להם לחגוג את החופש, לישון מאחור, לאכול קצת לא בריא ואפילו פעמיים ביום, בקיצור – תאפשרו להם וגם לעצמכם לחגוג!

היו גמישים ופתוחים לשינויים - ילד שלפתע לא מרגיש טוב, מזג האוויר משתנה, היו גמישים עם הלו"ז שקבעתם. לדוגמה אם לילד עולה החום כבר ביום הראשון,  צריך להבין שלא ניתן להיכנס לבריכה. עם כל הבאסה קיימים פתרונות איך לעשות כיף – טיול בקניון, אטרקציות ממוזגות, בריכה עם מלא קצף באמבטיה בחדר,  אז אם לפתע מגיע הלימון קחו נשימה ותעשו מהלימון לימונדה. הילדים יזרמו אתכם.

תעדו ושימרו זיכרונות – אל תשכחו לצלם ולתעד את המקומות והרגעים המיוחדים שיהיו לכם. בעידן הדיגיטלי התיעוד זמין יותר מתמיד אך יחד עם זאת יש לנו נטייה פחות לפתח את התמונות. טרם היציאה תוכלו לפתוח בנייד תיקיה בשם חופשה ועם החזרה הביתה כל התמונות יהיו מרוכזות והפיתוח יהיה נגיש יותר. 

היו נוכחים- אתם יוצאים לחופשה משפחתית אולי היחידה בכל השנה. זכרו להיות נוכחים בכל רגע עם המשפחה. חבקו, נשקו, הראו חום ואהבה. השתיקו ניידים, התנתקו מהשיגרה ומהעבודה תיהנו מכל דקה מלאה כמשפחה.

 

וטיפ אחרון, אם דברים קצת משתבשים, חזרו לסעיף 1, קחו נשימה והמשיכו הלאה.

היו בית מאמן ושתהיה חופשה נעימה.

 


 

ריקי ברנר -  מחברת הספר "בית מאמן", מאמנת ילדים והורים ומרצה על חינוך והורות, מפתחת ומובילה ילדים ואנשים לעבר הירח שלהם. בעלת תואר בתקשורת, בלימודי תואר שני בחינוך. מוסמכת באימון אישי ועסקי ובאימון ילדים.