הצילו! איך עוברים דירה עם ילדים קטנים?

לעבור דירה זה גם ככה לא פשוט. מה עושים כשיש ילדים קטנים ובמהלך המעבר הם עייפים, רעבים ומשועממים? אורה פולק נותנת לנו קווים מנחים: תתכוננו מראש, תבקשו עזרה ותקחו בייביסיטר. שיהיה בהצלחה! 

חדשות כיפה אורה פולק 13/03/19 11:22 ו באדר ב'

הצילו! איך עוברים דירה עם ילדים קטנים?
עוברים דירה, צילום: shutterstock

מעבר דירה עם ילדים קטנים הוא אתגר לא קטן: ימי המעבר, הימים שלפני, יום המעבר עצמו והימים שאחרי, הם ימים לא קלים. הרבה סדרים משתנים, האוכל אינו זמין ולא קל לדאוג לארוחה מבושלת ומשביעה. ישנה עייפות רבה אבל המיטה כבר ארוזה ו/או עוד לא מפורקת אז ישנים רק על מזרן וישנה התרגשות גדולה שמקשה על ההירדמות במקום החדש. המשחקים של הילדים ארוזים, הילדים רוצים את אבאמא אבל אלה עסוקים... יש בלגן באוויר.

כדי לצלוח את הימים האלה בצורה הנוחה ביותר, חשוב לשים לב לכמה נושאים שאם תצליחו לדאוג שבהם יהיה מענה הולם, המעבר יקבל פנים נעימות יותר וכל בני הבית יוכלו להכיל אותו טוב יותר.

תזונה - 
על אף שעוברים דירה, המשפחה צריכה לאכול, ואפילו טוב יותר מאשר בכל יום. העבודה הרבה והמאמץ גורמים לרעב והילדים הקטנים שלא בדיוק מתאמצים במעבר עשויים להשתעמם ושעמום מוביל בקלות לרעב.
כדאי לדאוג מראש לארוחות מסודרות, משביעות ומזינות. אם על ידי הכנה מראש, אם על ידי בקשת עזרה מסבא וסבתא ואם על ידי בקשת עזרה מחברים (חברים תמיד מחפשים איך לעזור, וזו דרך מצוינת עבורם להשתלב ולתת יד במקום הנכון). כמו כן כדאי לדאוג לארוחות ביניים, נשנושים כמו פירות, ירקות, בייגלה וכו' כדי שיהיה מה לתת למי שרעב, במהירות ובלי לשבור את הראש.

תעסוקה- 
כולם, הורים וילדים גדולים, יהיו עסוקים באריזה, פריקה וסידור. אבל מה לגבי הילדים הקטנים שהם גם חלק מהמשפחה אבל לא ממש יכולים להיות לעזר בתחום הזה?
גם כאן, התארגנות מראש תחסוך הרבה עגמת נפש. שריינו בייביסיטר לימים שבהם עתיד להיות המעבר, הדריכו אותה מה הילדים אוהבים, מה חשוב לכם שתעשה איתם, לאיפה אתם מבקשים שתיקח את הילדים בזמן שאתם עסוקים בבית. ככל שההנחיות אליה יהיו יותר ברורות ומפורטות כך היא תדע מה לעשות עם הילדים ותטריד אתכם פחות וכמובן שאתם תהיו רגועים שהילדים בטיפול ובהשגחה של מישהו שאתם סומכים עליו.
חשוב שהילדים יראו אתכם בימים אלה ושיהיה לכם זמן איתם. גם למעט זמן  משותף יש משמעות. דברו עם הילדים, הראו להם את הבית החדש, הפכו אותם לחלק מהמהלך ושירגישו שייכים ולא זרים.

מסגרת -   
עבור הילדים הקטנים, חשוב לשמור על השגרה כסדרה עד כמה שניתן: שילכו לגן, לביה"ס. נכון שזה מרגש וכיף, אבל חשבו: האם ילד שישאר בבית יהיה לעזר או שיפריע לכם לקדם את מה שצריך? יש מקום להרשות להישאר בבית. הילדים בהחלט יכולים לעזור, אבל חשוב שיהיה ברור לכל הנשארים - מי שנשאר, מחויב לעזור ולא להפריע.

מעבר דירה הוא אירוע מרגש לכל המשפחה. חשוב שכולם ירגישו שייכים למהלך המשמעותי הזה ומשולבים בו בצורה מיטבית. ככל שתצליחו לחשוב על היערכות נכונה ומדוקדקת יותר לפני המעבר, כך הוא יעבור בצורה נוחה ונעימה יותר עם כל המורכבות והעומס שהוא מביא עמו.
ברכת יישוב טוב ומעבר קל.

אורה פולק, .M.A טיפול באומנויות, מטפלת בפסיכודרמה ומנהלת "יוצרות" - המקום לאימהות מובילה, יוצרת ושמחה. 0525-802176, חפשו בפייסבוק yotzrotcenter

לטורים הקודמים

אורה פולק

אורה פולק צילום: באדיבות המצולמת