פיגוע דקירה בצומת גיתי אבישר | המחבל נוטרל

מחבל חמוש בסכין התנפל על חיילת פיקוד העורף בצומת גיתי אבישר בשומרון וניסה לדקור אותה. החיילת נאבקה ומפקד הכוח ירה במחבל, שמותו נקבע מאוחר יותר. לא היו נפגעים בקרב החיילים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/21 12:06 יג בשבט התשפא

פיגוע דקירה בצומת גיתי אבישר | המחבל נוטרל
צומת גיתי אבישר. ארכיון, צילום: Flash90

פיגוע דקירה אירע היום (ג') בצומת גיתי אבישר שבשומרון. המחבל הגיע לצומת, התנפל על חיילת פיקוד העורף אך היא נאבקה בו והדפה אותו. מפקד הכוח הצליח לירות במחבל ופצע אותו קשה. מאוחר יותר נקבע מותו של המחבל, אטאללה ריאן, בן 17 מסלפית שליד אריאל‎.

החיילת שנאבקה במחבל היא לוחמת פיקוד העורף רב"ט ל', חיילת בודדה מאנגליה. הרוש שוחחה עם הוריה בלונדון והרגיעה אותם שהכול בסדר.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שוחח עם החיילת ואמר לה ולחיילים: "אתם גיבורים בזכותכם נמנע פיגוע הרבה יותר גדול. תושבי השומרון וכל מדינת ישראל מודים לכם" עם זאת הוסיף דגן: "לפני חודש רצח אסתר הורגן ביער ריחן, אתמול ניסיון לינץ בתושב השומרון שיצא לרוץ והיום ניסיון פיגוע דקירה בצומת מרכזית וסואנת. התשובה של הממשלה וההנחיה של הדרג המדיני לצבא צריכים להיות פעולה נחושה בתוך הכפרים מהם יוצאים המפגעים בכדי להבהיר שלא נקבל פגיעה בשגרת החיים של התושבים כאן ובטח לא פגיעה בחיי אדם. צריך להפוך את המגמה מול הרשות הפלשתינית".