זבולון כלפה: בנט דרש ממני להתנצל וסירבתי

חבר הכנסת זבולון כלפה חשף בהודעה לחברי תקומה את השתלשלות העניינים שהובילה לאי השתלבותו ברשימה, מאשים את בנט בסיכול ממוקד לאחר שפרש ואומר: ביקשתי לפרוש מתקומה. מהשבוע הבא אני מגוייס להסביר למה אסור להצביע לבית היהודי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/01/15 23:12 ט בשבט התשעה

זבולון כלפה: בנט דרש ממני להתנצל וסירבתי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

התנהלותו של נפתלי בנט והבית היהודי יוצאת שוב לאור, בפעם השנייה באותו היום, והפעם מכיוונו של חבר הכנסת זבולון כלפה, שמאשים כי מכיוון שלא הסכים להתנצל על התנהלותו בסאגת אלי אוחנה, הוא מצא עצמו מחוץ לרשימת הבית היהודי לכנסת ה-20.

כזכור, היום בערב יצאה הודעה מטעם האיחוד הלאומי בו נכתב כי בעקבות בעיה טכנית זבולון כלפה לא ישולב ברשימה לכנסת, ואכן בסופו של דבר שובץ נחי אייל במקום ה-18 ברשימה המאוחדת - הבית היהודי תקומה.

בהודעה שכתב חבר הכנסת כלפה לחברי מרכז תקומה הוא חושף כי לא מדובר היה בבעיה טכנית, אלא שבנט דרש ממנו להתנצל והוא סירב, מה שהוביל לפרישתו בפועל גם מתקומה, ולא רק מהרשימה לכנסת, ולהתגייסותו למען מטרה אחת - להסביר מדוע אסור להצביע לבית היהודי בבחירות הקרובות.

"הבוקר אורי התקשר אלי ואמר לי שאלי אוחנה פורש ולכן הוא מבקש כי אחזור בי", מספר כלפה את השתלשלות העניינים. "השבתי לו כי לו זו הבעיה אלא שיטת ההתנהלות אבל למען השלום אעשה זאת”.

"לאחר כשעה הוא מתקשר שוב ומוסר לי כי ישנה בעיה מכיוון שנפתלי לא מוכן שאשולב ברשימה (להזכירכם המדובר הוא על מקום 18) אמרתי לו מצויין כי בכך נפתרו הספקות ואני משוחרר לפעול לפי הבנתי. הוא ביקש שלא אפעל ונקיים התייעצות ועידה עם החברים".

"בהתייעצות סוכם שמבהירים כי לא נהיה מוכנים להתערבות ברשימה שלנו ונדבר בינינו שוב לאחר העדכונים”, ממשיך כלפה ומספר. "לאחר זמן אופיר מתקשר ומוסר שהסיכום כדי לסיים את האירוע הוא שאני צריך להוציא מכתב התנצלות לבנט ובזה האירוע מסתיים אמרתי לו שאשיב לן בעוד זמן מה לאחר שאחשוב על הבקשה”.

כלפה מוסיף וכותב כי לאחר חצי שעה הוא הודיע שאין בכוונתו להתנצל "הרי אנו במפלגה 'מפסיקים להתנצל" אבל אם פגע בבנט הוא מוכל לשבת ולברר את הדברים בשבוע הבא ולהתנצל אם פגע, “אך זה לא קשור להגשת הרשימה לכנסת".

כלפה מספר כי אורי אריאל ביקש ממנו בשנית לכתוב מכתב, אך הוא סירב, ולאחר מכן סוכם בין הצדדים על ישיבה עם הרבנים וחברי הכנסת. בשל פקקים הוא איחר לישיבה שנמשכה קרוב לשעתיים, "ושם ע"י כל הנוכחים, שישה במספר (3הרבנים 3חברים), הופעל עלי לחץ בלתי פוסק להסכים לכתוב (מכתב התנצלות) או לחילופין להיפגש ובהמשך רק להתקשר לאילת לפחות. סירבתי כי לא הבנתי על מה עלי להתנצל!”

"בסיום הערב הודעתי כי אני מבקש לא לכלול אותי ברשימה וביקשתי לפרוש מתקומה(חסרת זקיפות הקומה) ומשבוע הבא בע"ה כולי מגוייס להסביר למה אסור להצביע לבית היהודי", הבהיר כלפה בסיום התכתבותו וביקש להביע את תודתו על האמון והתמיכה בו מצד חברי המרכז.