מוזיאון התיישבות ייחודי נחנך בחברון

שרת התרבות והספורט חנכה את "בית הראשונים" במוזיאון "לגעת בנצח" בבית הדסה שבחברון, המציג את סיפורם של דור החלוצים של עיר האבות: "מדגיש את הקשר היהודי לעיר אבותינו, ומציג את סיפורם של דור המייסדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/20 13:33 ד בטבת התשפ

מוזיאון התיישבות ייחודי נחנך בחברון
השרה רגב בחנוכת התערוכה, צילום: חורחה נובומינסקי, לע"מ

ביום שני האחרון התקיים טקס חנוכת "בית ראשונים" במוזיאון "לגעת בנצח" בבית הדסה שבחברון, במעמד שרת התרבות והספורט, מירי רגב. בפרויקט ההיסטורי, שהוביל משרד התרבות והספורט באמצעות המועצה לשימור אתרים, הושקעו כ-3 מיליון שקלים.

חנוכת מוזיאון "לגעת בנצח" מהווה חלק ממהפכה כוללת שיזמה שרת התרבות והספורט להנגשת עולם התרבות לכלל הקבוצות בחברה הישראלית, בדגש על יושבי יהודה ושומרון וערי הפריפריה. 

התערוכה המוצגת במוזיאון "לגעת בנצח", מספרת את סיפורם של גדולי הדור שהתיישבו בחברון, בהם דמויות מפתח שהותירו את חותמם על החברה, דרך מאורעות תרפ"ט וגדיעת הישוב היהודי, ותחילת צמיחתו מחדש מתום מלחמת ששת הימים עד לימינו אנו.

בית הדסה בחברון

בית הדסה בחברוןצילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

המוזיאון כולל מספר חדרי תצוגה, כשכל חדר מציג תקופה אחרת בציר הזמן של הישוב היהודי בחברון, שסיפורו הוא חלק מסיפור המורשת היהודית והציונית בארץ ישראל.

השרה רגב אמרה: "אני שמחה וגאה לחנוך את "בית הראשונים" במוזיאון "לגעת בנצח", המדגיש את הקשר היהודי לעיר אבותינו, ומציג את סיפורם של דור המייסדים, שנלחם למען ההתיישבות, וממשיך להילחם גם היום. אלו הם החלוצים שעומדים בפרץ בעוז ובנחישות, לא נרתעים מהקשיים ומאיומי הטרור, פועלים להצמיח את הישוב ולהרחיב אותו, תוך שהם מקריבים למען ההתיישבות בארץ ישראל.
עבורי, מדובר בהגשמת חזון שנרקם מתחילת כהונתי כשרת התרבות והספורט, להחיות, לספר ולתאר את ההיסטוריה של חלוצי ומקימי היישוב בישראל, בפריפריה וביהודה ושומרון, בה עם ישראל וארץ ישראל קשורים קשר עמוק ובל יינתק בעבר, בהווה ובעתיד".

מנכ"ל המועצה לשימור אתרים, מר עמרי שלמון: "המועצה לשימור אתרים נענתה בשמחה לפניית שרת התרבות והספורט לקחת חלק בחידוש עולם התוכן והתצוגות בבית הדסה. התכנים, התצוגות והאמצעים הויזואלים החדשניים שהוטמעו במוזיאון, יספרו באופן בלתי אמצעי את סיפורה של הקהילה היהודית לאורך הדורות, סיפור יחודי של בניית מאגר חיים וקהילה בעתות שלום ובעתות חירום. אנו מברכים את כל השותפים והיוזמים בפרויקט חשוב זה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן