המשבר בתרבות: כוכב הילדים בפוסט מטלטל

השחקן אסי צובל מעלה פוסט ביקורתי במיוחד על מדיניות "ההתרמה" במגזר הדתי, בו הוא מתבקש לבדר ולנפק חומרים ללא תשלום הולם, וזאת על רקע המשבר הכלכלי. "עם יד על הלב - זה כיף להתנדב וזה כיף לקבל מחמאות, אבל לא פחות כיף לקבל המחאות"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 02/06/20 19:33 י בסיון התשפ

המשבר בתרבות: כוכב הילדים בפוסט מטלטל
אסי צובל, צילום: באדיבות המצולם

על רקע המשבר הפוקד את עולם התרבות בצל נגיף הקורונה, מפרסם היום (ג') השחקן אסי צובל פוסט מטלטל בחשבון הפייסבוק שלו. בפוסט, שנכתב בסגנון משעשע והומוריסטי, מספר צובל על מדיניות שלדבריו השתרשה במגזר, שנוהג "להתרים" את האמנים שלו למופעי התנדבות, במקום להכיר בעבודתם של האמנים. 

צובל מוכר בציבור הדתי לאומי כאחת הדמויות המזוהות עם ערוץ מאיר לילדים ואף העלה בעבר הצגות מבוגרים בכיכובו. בפוסט הוא כותב "אפשר רגע משהו אישי? כבר שנים אני יוצר, כותב, רוקד, שר, משחק ומבדר אתכם. עם תכנים שמגיעים מעומקא דליבא, מעולם תרבותי עשיר ששם במרכז את היהדות. בלי להתבייש. אפילו 4 שעות אחרי שקמתי משבעה על אבא שלי, הופעתי - כי האירוע כבר נקבע והילדים יתאכזבו ו..... אני לא מתלונן. זו העבודה. אני אומן-שחקן-דתי ויש לזה מחיר ואני מקבל אותו באהבה".

בשלב זה, מתייחס צובל לנזק שהסב לעבודתו משבר הקורונה: "בקורונה כמעט ולא עבדתי, אבל כל הזמן התנדבתי. לא השארתי אף ילד או ילדה שנהרסה להם הבר/בת מצווה ושלחתי ברכה מצחיקה ומקורית. גם כשהצעתם לי כסף – לא לקחתי. כי זה סרטון קצר. וזו מצווה. גם אם אני עושה 10 כאלה, ערב ערב. כמה פעמים שמעתי את המשפט "עם ההומור שלך, הצלת לי את הקורונה". מי שחושב שהליצן תמיד צוחק... שיחשוב שוב". 

"ועכשיו כבר אין קורונה. ואני חוזר להופיע. באולמות שאסור למלא. אז רכזי תרבות, מנהלי מתנ"סים והורים יקרים: כשאתם חושבים איזו הצגה להזמין או לאן לצאת עם הילדים, תזמינו את מי שבא לכם. אבל כשאתם מזמינים אותי, תבואו עם אותו התקציב שהייתם מוכנים לשלם לאמן חילוני נהדר, שלא מהמגזר. עם יד על הלב - זה כיף להתנדב וזה כיף לקבל מחמאות, אבל לא פחות כיף לקבל המחאות", חותם צובל.