בעקבות הקורונה - אלפי משפחות חרדיות הכניסו אינטרנט לבתים

אחד הכללים הנוקשים בחברה החרדית נשבר בימי הקורונה, והוא - איסור הגלישה באינטרנט. הביקוש בחיבור לרשת בריכוזי מגורים חרדיים עלה באופן דרמטי, וסימל את תחילתה של מהפכה

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/20 09:20 ח בסיון התשפ

בעקבות הקורונה - אלפי משפחות חרדיות הכניסו אינטרנט לבתים
צילום: Photo by Flash90

התפרצות נגיף הקרונה הותירה את המגזר החרדי חשוף וחבול, לאור ריבוי המקרים של הימצאות הנגיף דווקא בערים חרדיות. בין ההסברים שנשמעו, נטען כי הדבר קרה בעקבות ניתוקה של החברה החרדית ממקורות המידע ומהמתרחש בעולם, כך שעד שהבינו את גדול השעה, היה כבר מאוחר מידי, ומספר הנדבקים בתחומיהם, היה גבוה באופן מיוחד. כמו כן, עובדות ועובדים בני המגזר, אשר נתבקשו לעבוד בימי הקורונה מהבית, לא יכלו לעשות זאת ללא חיבור לרשת האינטרנט, מה שדחף משפחות רבות, לשבור את הכלל הברזל, ולחבר את הבית לרשת. שבירת הכלל היה והינו צעד שנוי במחלוקת, והיו מי שביקשו לצאת לחופשה ללא תשלום, רק בשביל שלא ייאלצו להכניס את האינטרנט לביתם.

"בכל הערים החרדיות והאזורים החרדיים, יש לנו גידול רב בביקושים, כמעט שלושים אחוזים לעומת הציבור הכללי", אומר איתן תנעמי - מנהל צוות טכנאים בחברת 'בזק', "בימי שגרה, יש לנו באזור ביתר עלית שני טכנאים, אבל היו ימים שהכנסנו עשרה טכנאים כדי לעמוד בביקוש". 

לדברי הרב מרדכי נויגרשל: "האינטרנט הוא לא כשר או לא כשר. אם בעקבות משבר הקורונה, האנשים שמפעילים את האינטרנט יחסמו אותו לכל התועבה, אז לכתחילה הוא היה בסדר. ואם לא, אז אלף קורונות, ושני מיליארד סינים, לא ישנו את ההלכה".

https://www.facebook.com/kan.news/videos/269278137726619/