מטה המאבק להצלת עולם התרבות מודיע: "לא מקבלים את מתווה משרד הבריאות"

לטענת מטה המאבק, מתווה משרד הבריאות והתרבות נכתב ללא כל הבנה של התעשייה ויותיר רבבות ללא פרנסה: "נפתח את כל התעשייה על פי מתווה אחראי ומקיף משלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/20 11:33 ב בסיון התשפ

מטה המאבק להצלת עולם התרבות מודיע: "לא מקבלים את מתווה משרד הבריאות"
צילום: ללא

על רקע חוסר המתווה לפתיחת הענף, קיים היום (שני) מטה המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים מסיבת עיתונאים, אשר במהלכה הודיע על פתיחת הענף באופן עצמאי החל מ-14.6 בהתאם להתחייבות ראש הממשלה. "משרד הבריאות והתרבות הוציאו מתווה ריק מתוכן, שמותיר רבבות בתעשייה ללא עבודה ולא מחזירה את התעשייה לעבודה מלאה - נפתח את כל התעשייה על פי מתווה הוגן ונשמור על בריאות הציבור".

במסגרת האירוע הוצג לראשונה לקהל הרחב לוח מופעי ואירועי הקיץ במסגרת החזרה לשגרה במדינה. בהמשך, ובחסך תו סגול מטעם המדינה, המטה הציג את התו הסגול לאירועים ומופעים שניסח שבמרכזו עומדת השמירה על בריאות הציבור. 

התו הסגול המוצע מטעם מטה מאבק של עולם התרבות, האירועים והמופעים  לאירועים, כנסים, תערוכות, הופעות, אירועי חוצות ליישום ב-14.6 כולל בתוכו היתר לקהל עד 85% מהכמות המאושרת ברישוי,  מגבלת כמות הקהל תידון בשנית כחודש לאחר יישום המתווה, רישום והצהרת בריאות של כל נכנס לאירוע באמצעות אפליקציית ניטור קהל באירועים, עמדות חיטוי ידיים בפיזור לפי כמות הקהל המאושרת ותגבור ניקיון, מדידת חום בכל הכניסות לכל הנכנסים, כריזה ושילוט של הנחיות משרד הבריאות למשתתפים.

יו"ר איגוד המפיקים והאמרגנים יוני פיינגולד: "המתווה שיצא הוא רק כותרת, בפועל המתווה הזה מותיר רבים בתעשייה ללא כל פרנסה ועבודה! עונת האירועים, המופעים והתרבות של 2020 תיפתח באופן רשמי ב-14.06!  150 אלף איש יחזרו לעבוד ולהתפרנס בהתאם להבטחתו של ראש הממשלה נתניהו ללא הגבלות ותחת כיפת השמיים. אנו נשמור על בריאות הציבור לפי הוראות ברורות ונחזיר את השפיות לציבור."

הזמר אליעד אמר: "הגעתי לכאן בשם אמני ישראל וכל תעשיית הבידור- הנגנים, המפיקים, אנשי הבמה, אנשי הצוות שחבל התלייה מתהדק להם סביב הצוואר כבר יותר מידי זמן מיום ליום. אנחנו כבר לא יכולים לחכות לחזור להופיע. מה ההבדל בין מזון למוזיקה? מוזיקה היא מזון לנפש. יש כאן אנשים שלא עובדים כבר תקופה ארוכה, זה עלול להיגמר באסונות. לא ברור לי מה ההבדל בין לפתוח את חוף ים לבין להופעות תחת כיפת השמיים? אנחנו זקוקים למתווה ראוי ולפתרון אמיתי."

רועי שוורץ, הבעלים של הפורום, מפיק פסטיבלים ואירועים גדולים: "אני הוצאתי 1000 איש לחל"ת, והמתווה שיצא אמש אפילו לא מתייחס לאירועים גדולים תחת כיפת השמיים! המתווה יצא ללא כל התייעצות של נציגנו ומיהרו להוציא מתווה לא ריאלי ולא אחראי".

צילום: ללא