כבוד: "הסטורי של אווה" זכה בפרס האוסקר של האינטרנט

הפרויקט שסחף את הרשת ותיעד את סיפורה של אווה, נערה המושלכת לתאי הגזים באושוויץ, זכה בפרס היוקרתי של WEBBY. "עם ישראל עשה את הסטורי של אווה בזה שאימץ אותה, אהב אותה ועקב אחריה" אמרו יוזמי הפרויקט, מתי כוכבי ובתו מאיה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 20/05/20 15:31 כו באייר התשפ

כבוד: "הסטורי של אווה" זכה בפרס האוסקר של האינטרנט
הערוץ של אווה באינסטגרם, צילום: צילום מסך מתוך עמוד האינסטגרם

"הסטורי של אווה" הזכור לכולנו בזכות סיפור ההנצחה המוצלח שחרך את האינסטגרם, זכה בפרס ה- WEBBY הנחשב לפרס האוסקר של התוכן הדיגיטלי המופץ ברשתות החברתיות. את הפרס גרפו יוזמי הרעיון, מתי כוכבי ובתו מאיה, לאחר שהשופטים בחרו את הפרויקט שהרימו בקטגוריית השימוש הטוב ביותר בסטורי לשנת 2020, כך על פי דיווח באתר ice.

"עם ישראל עשה את הסטורי של אווה בזה שאימץ אותה, אהב אותה ועקב אחריה. אחריו באו מאות מליוני צופים מרחבי העולם. הזכייה בWebby חשובה כי היא תמקד פעם נוספת תשומת לב ציבורית לחייה של אווה, נערה בת 13 שסבלה ונרצחה באושוויץ בשל היותה ילדה יהודיה. זו המטרה שלשמה יצאנו לדרך" אמרו לאחר הבחירה מתי כוכבי ובתו. 

למי שאיננו נחשף נזכיר, כי "הסטורי של אווה" מספר את סיפורה של ילדה יהודיה מהונגריה שנרצחה באושוויץ. את הסיפור בנו כוכבי וביתו באמצעות הרשת החברתי אינסטגרם, לאחר שיצקו אותו ל-24 סטוריז נפרדים שעלו מידי שעה וזכו לתהודה גדולה ברשת. בסרטונים מתועדת אווה בתור נערה רגילה, לו היו רשתות חברתיות בתקופה של מלחמת העולם העולם השנייה. הסיפור מתחיל בילדותה של אווה ומסתיים עם כניסתה של הנערה לתאי הגזים. 

הפרס הנוכחי של הפרויקט איננו הפרס הראשון אותו הוא גורף. הפרויקט זכה גם בפרס הפרסום של פסטיבל ניו-יורק (NYF) בחמש קטגוריות; בשני פרסי LIA, פרס בין לאומי לפרסום בלונדון; היה מועמד לעוד עשרות פרסים וביום הניצחון על הנאצים ענקית האינטרנט מרוסיה, יאנדקס, הקדישה לפרויקט פלייליסט מוסיקלי.