ביום ראשון: כאן 11 עם שידור ראשון מהאולפנים החדשים

תאגיד השידור הציבורי יעלה את מהדורת חדשות הערב בשבוע הבא לראשונה מהאולפנים החדשים, היושבים בשכונת גבעת שאול שבירושלים. עד הקיץ המעבר יושלם סופית. "כאן 11 גאים לשדר מהבירה הנצחית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/20 13:05 כד בשבט התשפ

ביום ראשון: כאן 11 עם שידור ראשון מהאולפנים החדשים
האולפנים החדשים, צילום: כאן 11

כאן – תאגיד השידור הישראלי, יחל לשדר מיום ראשון הקרוב את מהדורת "חדשות הערב", מבית התאגיד החדש בשכונת גבעת שאול בירושלים. בין השאר תשדר חטיבת "כאן חדשות" את משרדי הבחירות מהאולפן החדש, הבנוי בטכנולוגיה חדשנית המאפשרת שינויים במבנה האולפן מתכנית לתכנית. מדובר ב-90 מטרים רבועים של מסכי לד על 8 קירות שיכולים לנוע תוך כדי שידור ולשנות את מיקומם, וכך כל תוכנית תצטלם אחרת.

הבניין החדש

הבניין החדשצילום: כאן 11

המהדורה המרכזית תתעטף בצבעוניות חדשה, בגוני סגול. תשמש בה גם טכנולוגיית מציאות רבודה (augmented reality), שתיצור המחשה ויזואלית ייחודית לתכני החדשות. הטכנולוגיה החדשה תשמש גם להצגה ייחודית של המוספים במהדורת חדשות הערב של כאן 11 – "הזמן הירוק" – המוסף העוסק בשינויי האקלים; "גלובלי" – מוסף חדשות החוץ; "קול איסראיל" – מוסף החברה הערבית בישראל; ו"בשביל הכסף" – המוסף הכלכלי.

עם חנוכת אולפן הטלוויזיה החדש ומעבר חטיבת החדשות לירושלים יחלו גם שידורי תכניות הרדיו של כאן רשת ב באולפני הרדיו החדישים. האולפנים עוצבו והוכשרו במיוחד לשידורים משולבים של רדיו וטלוויזיה ויאפשרו לשדר את שידורי הרדיו של כאן רשת ב גם בכאן 11.

המעבר המלא של התאגיד לירושלים יסתיים בקיץ 2020, אז יעבדו בירושלים כ-630 עובדי כאן. אלדד קובלנץ, מנכ"ל כאן – תאגיד השידור הישראלי: "כאן גאים להיות גוף השידור והמדיה היחיד בישראל הפועל, בכל הפלטפורמות, מבירתנו הנצחית".