מהכוכב הבא - לטקס המשואות

אלה־לי להב ואור עמרמי, מפסידי גמר 'הכוכב הבא לאירוויזיון', שזכו במקומות השני והשלישי בתחרות, יופיעו בטקס המשואות בהר הרצל, ביום העצמאות הקרוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/20 08:21 יח בשבט התשפ

מהכוכב הבא - לטקס המשואות
טקס המשואות בהר הרצל, צילום: שלומי כהן, פלאש90

אלה־לי להב ואור עמרמי ברוקמן אמנם לא ייצגו את ישראל באירוויזיון, אבל יופיעו באירוע חשוב לא פחות - השניים נבחרו להופיע במופע המרכזי לציון 72 שנות עצמאות לישראל, בטקס המשואות בהר הרצל, שאותו ינחו גיא זו־ארץ ואסתר רדא. כך פורסם הבוקר (ה') בישראל היום.

השניים התפרסמו כמתמודדים בולטים כבר בתחילת התכנית "הכוכב הבא לארוויזיון", והמשיכו בה עד למשדר הגמר, שבו הודחו לטובת עדן אלנה שנבחרה לייצג את ישראל בתחרות. להב הגיעה למקום השני, ועמרמי-ברוקמן הסתפק במקום השלישי.

הנושא המרכזי שנבחר השנה לטקס הוא "חיבורים בחברה הישראלית". בבסיסו עומדת המחשבה כי החברה הישראלית מורכבת מפסיפס מגוון של ישראליות וישראלים בעלי רקע שונה, תרבויות שונות ותפיסות שונות. פסיפס זה הוא חלק מסוד קסמה של מדינת ישראל, והחיבור בין חלקיו השונים מבטיח את ביטחונה ואת שגשוגה בשנים הבאות. מתוך תפיסה זו נבחרו השניים להופיע בטקס, כמי שמביאים לידי ביטוי את אותם חיבורים מיוחדים. 

גמר הכוכב הבא לאירוויזיון

גמר הכוכב הבא לאירוויזיוןצילום: שלומי כהן, פלאש90

על פי הדיווח, במשרד התרבות והספורט ראו את המעמד שהשניים זכו לו, כשהפכו כוכבי נוער במהירות הבזק, והצליחו לסחוף אחריהם ילדים רבים נוכח סיפור חייהם המרתק ולאור כישרונם. שם מצאו אותם מתאימים לחבר את הדור הצעיר בישראל לטקס הממלכתי, שמצליח לאחד וללכד סביבו את החברה הישראלית. 

בוועדת השרים מצאו כי הופעתם של עמרמי ולהב בטקס היא חלק מהחיבור המתבקש בין דור ההווה לדור העתיד וביטוי לקשר העמוק בין הדורות, שמהווה בסיס איתן לחוסנה של החברה. גם סיפורו האישי של אור, לדברי גורמים בוועדה, נמצא ככזה שמייצג את המורכבות ואת העוצמה הטמונה במגוון הזהויות של החברה הישראלית: אור הוא יליד אוקראינה שננטש לאחר הולדתו על ידי הוריו. בגיל שנה וחצי זוג הורים גאים אימצו אותו והעניקו לו בית חם ואוהב. סיפורו האישי המורכב והכישרון שהוא ניחן בו ריגשו מאוד את החברה הישראלית ונגעו לליבם של רבים.