בכותל: הציורים שמביאים לכם את הכותל המערבי בכל המצבים, צפו

חנה הלן, בריטית, גיורת שחיה היום בישראל, פותחת תערוכת יחיד במוזיאון לאמנות יהודית היכל שלמה על חוויותיה בביקוריה הרבים בכותל בציורים מרהיבים, צפו בטעימה מהתערוכה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/20 12:27 טו בשבט התשפ

בכותל: הציורים שמביאים לכם את הכותל המערבי בכל המצבים, צפו
צילום: יחצ

תערוכת יחיד לאמנית חנה הלן רוזנברג בגלריית מוזיאון היכל שלמה בירושלים, על חוויותיה בביקוריה הרבים בכותל בציורים מרהיבים. 


חנה הגיעה לירושלים בשנת 2006 כדי להעמיק את לימודי היהדות שלה ואת אמונתה. היא גרה בחדר קטנטן ליד שוק 'מחנה יהודה' והרחובות שמשו לה סדנה. היא היתה מוקסמת מהמגוון העצום של אנשים שראתה, משפע הצבעים ברחובות סביבה – של בגדים ואביזרים, של בניינים, ושל השמים בעונות השנה המתחלפות  - כל אלו ממלאים את פנקס הרישום הקטן שלה ומאוחר יותר היוו את הבסיס לציורי שמן, ציורים בצבעי מים ובאמנות דיגיטלית. יצירות אלה הוצגו בגלריית המוזיאון לאמנות יהודית ע"ש וולפסון, בשנת 2018.
אחרי מספר שנים בירושלים, עברה חנה הלן רוזנברג לבאר-שבע, אבל אהבתה לירושלים לא שככה. שוב ושוב היא חוזרת לירושלים, להסתכל ולצייר.

בתערוכתה החדשה, בכותל, נותנת חנה הלן לצופה טעימה מביקוריה בכותל.

היא בקרה שם בחורף, בגשם ובשלג, היא הלכה לשם גם בקיץ. היא היתה בכותל לברכת הכהנים בשלושת הרגלים, והיתה שם בחגיגות בר מצווה.

חנה הלן רוזנברג הולכת הרבה לכותל כדי להסתכל על אנשים. כמו ברחובות העיר, גם מגוון האנשים המבקרים בכותל הוא עצום – יהודים דתיים, יהודים חילוניים, חיילים, ערבים ותיירים ממלאים את הרחבה הגדולה שלפני הכותל המערבי. כל אחד מהם עם סיבתם האישית להיות שם. כל אחד בתנועה המיוחדת לו, במבע המיוחד – כי הדמויות של חנה הלן כמעט ולא עומדות בשקט. גם לא הרוח, כפי שרואים בפריסות השונות של מטריות וטליתות.

אוצרת התערוכה :חוי פינגולד-דויטש 
התערוכה תתקיים בין התאריכים: 19.2-30.3.2020

צפו בטעימה מהגלריה:
 

צילום: יחצ

צילום: יחצ

צילום: יחצ

צילום: יחצ

צילום: יחצ