גיל מתקדם וקמטים גורעים מהכישרון או הכריזמה? "השקרן הטוב" מוכיח אחרת

הסרט "השקרן הטוב" יעלה בסוף השבוע בבתי הקולנוע בארץ, הוא מביא למסך עלילה מותחת ומשעשעת ומבלבל אותנו בשינויים וגילויים שונים במהלך הסרט, חובבי הפתעות ותפניות ייהנו מאוד

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 04/12/19 09:53 ו בכסלו התשפ

גיל מתקדם וקמטים גורעים מהכישרון או הכריזמה? "השקרן הטוב" מוכיח אחרת
צילום: יחצ

שתי אגדות קולנוע ובמה, הלן מירן זוכת פרס אוסקר על משחקה בסרט "המלכה" ואיאן מקלן שהיה מועמד פעמיים לאוסקר על משחקו בסרטי "שר הטבעות", מנהלים דואט משחקי מופתי בסרט החדש "השקרן הטוב" המופץ בארץ על ידי טוליפ אנטרטיינמנט ועולה בבתי הקולנוע ביום חמישי השבוע, 5.12.
השניים מוכיחים שגיל מתקדם וקמטים לא גורעים מהקסם של כישרון וכריזמה ואפילו לא מפוטוגניות משכנעת. גם העלילה, במחציתו של הראשונה של הסרט, מותחת, משעשעת, ורלוונטית למה ששידורי חדשות ותחקירי טלוויזיה דוקומנטריים חושפים לא פעם: הסכנות האורבות לנשים מבוגרות בודדות ועשירות מצד נוכלים המנסים להשתלט על רכושן.
מדובר בנוכל מבוגר ושרמנטי (איאן מקלן) שמצליח לרוקן את חשבון הבנק של רבות כאלה, ובתחילת הסרט מוצא קורבן חדש: אלמנה ששווה מיליונים (הלן מירן). הוא מתנהג כהרגלו, מחזר אחריה באלגנטיות ובתחבולות משכנעות, ולמרות שאחיינה מזהיר אותה, היא נופלת ברשת הרומנטיקה של המחזר הקשיש, ופותחת בפניו את ביתה ואת חשבונותיה. נדמה כי תרגיל העוקץ שלו עומד שוב להצליח.
 

צילום: יחצ


המתח בקרב הצופים נובע מכך שאנחנו יודעים מהסצנה הראשונה מה האיש זומם וסקרנים לראות האם הוא יצליח גם הפעם. עד כאן, הסרט מעולה. אבל אז מתרחשת תפנית קיצונית, שכדי לא לעשות ספוילר, לא אגלה מהי בדיוק. אומר רק שכמעט כל מה שראינו וידענו על המתרחש הוא אשליה, הוא "כאילו".
האדון והגברת האנגליים כל כך בהתנהגות ובחיתוך הדיבור המושלם שלהם, אינם באמת אנגלים, הצייד לא בדיוק צייד, הטרף לא בדיוק טרף, וזה כשלעצמו יכול לשעשע ולגרום לסיפוק גדול אילו פתרון החידה לא היה הזוי כל כך. אמנויות הבמה דורשות אמנם השעיה של תפיסת המציאות ואימוץ אשליות, כך שנסכים ואפילו נחווה תפאורה של גבס, קרטון ובד כחורשה, עיר, פנים של בית. אבל במקרה של "השקרן הטוב", המהפך בסיפור, והגילוי של מה באמת קורה מול עינינו, קשה מדי לקבל על הדעת. יחד עם זאת, חובבי הפתעות ותפניות שלא ישאלו את עצמם האם מה שמספרים להם הגיוני, וכמובן כל מעריצי משחק טוב בכלל, ואת מירן ומקלן בפרט, ייהנו בגדול. 

לא לאלימות – 

צניעות – 

התנהגות ושפה – 

ערכים –

שווה צפייה -

איכות קולנועית –


לביקורות נוספות