איך השפיע רדיו אונליין על הרגלי ההאזנה שלנו?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 03/12/19 17:52 ה בכסלו התשפ

איך השפיע רדיו אונליין על הרגלי ההאזנה שלנו?
רדיו, צילום: pexels (Skitterphoto)

כולם מאחלים עד 120, אך הרדיו קיים כבר יותר מ120 שנה, ולאורך הדרך הוא רק הולך ומשתבח - משתכלל טכנולוגית ושובר את ההגדרות שבעבר הגדירו אותו. הרדיו של היום הרבה יותר זמין, עשיר ועדכני, הרדיו של היום הרבה יותר אפקטיבי, מותאם אישית ואוניברסלי, כך שאם פעם אנשים היו מתאגדים סביב הרדיו השכונתי בתור בילוי או בשביל להתעדכן בנעשה, הרי שכיום גם בזמן שיושבים בשירותים ניתן לשמוע כל תדר רצוי, ולו כי הנייד בהישג יד.

בכל זמן בכל מקום

לפני שנים הרדיו היה הריהוט היוקרתי בבית, זה שקיבל מקום של כבוד - ישב במרכז המזנון שבסלון. אט אט השנים חלפו, המכשירים שינו צורה ונהיו יותר זולים, כך שגם בחדרי השינה והעבודה אנשים התקינו מכשירי רדיו. עם זאת, כיום ניתן לשבת בגינה, באוטובוס ובחוף הים ולהקשיב לרדיו באופן חלק - מבלי להפריע לאנשים שמסביב, מבלי לסבול מבעיות קליטה ומבלי להתפשר על התחנה הרצויה, פשוט כי לצד הרדיו המסורתי ישנו רדיו אונליין - רדיו שאך ורק תלוי בחבילת גלישה, וכיוון שלכולם יש מכשירים חכמים וחבילות גלישה מורחבות וזולות, הרי שעם כל הכבוד למכשיר הרדיו הנוסטלגי, הוא פשוט כבר אינו נחוץ, הרדיו עבר דירה - שכר קומה שלמה ברשת הדיגיטלית.

התאמה אישית בלחיצת כפתור

חלק מהמאפיינים המרכזיים של העידן הנוכחי, מתייחס לעובדה שכיום אנשים מקבלים מענה אישי באמצעות אמצעים פשוטים. כך למשל ממש כפי שכל אחד יכול לבחור אלו טעמים הוא רוצה בגביע הגלידה ואיזה כיסוי הוא מעדיף עבור המכשיר הנייד, כך אנשים זוכים לבחור את התחנה הרצויה באופן מידי. באמצעות רדיו אונליין נחשפים בלחיצת כפתור לשלל תחנות רדיו מומלצות מהארץ והעולם. שנדגים? אדם שאוהב מוזיקה יוונית מגלה שקיים רדיו יאסו, ואדם שאוהב שירי ארץ ישראל מגלה שקיים רדיו נוסטלגי.

חבילה של הטבות

ההצלחה המסחררת של העידן החדש מובילה את תחנות הרדיו לבצע שינויים מהפכניים לטובתנו קהל המאזינים. מכאן שלצד התאמה מרבית של התכנים המושמעים, גם ניכרת השקעה בהשבחת התשתית הדיגיטלית, כך שבין היתר התחנה ממפה את סוג המכשיר שממנו מאזינים, את המיקום הגיאוגרפי, את זמני האזנה וכדומה, משמע בהתאם לנתונים שנאספים קהל המאזינים זוכה בתכנים יותר ממוקדים, בפעילויות העשרה ברשתות החברתיות, באפליקציות חכמות וכדומה.

בשורה חמה לבעלי העסקים

בשל מקצה השיפורים והזמינות המדהימה, כיום רבים מבינים שגם הרדיו מהווה כר פורה עבור שיווק אפקטיבי, כאשר להבדיל מהשיווק המסורתי ברדיו, הרי שבאמצעות רדיו אונליין השידור מותאם העדפות אישיות - מיישר קו עם הרגלי האזנה, נתונים דמוגרפים, קשרים חברתיים וכדומה. בנוסף, אתרים רבים מכילים קישור לרדיו אונליין, פשוט בכדי להנעים את חוויית הגלישה, לצאת בהצהרה (בהתאם לתחנה הנבחרת) ובכדי להצטייר כגופים עדכניים. בנוסף, אם פעם עסק שילם על קמפיין בהתאם לנתוני הרייטינג של התחנה, הרי שכיום מדדי אופטימיזציה מתקדמים מצטרפים למשחק ומייעלים באופן ניכר את ההשקעה.

התנהלות דינאמית לצד רווח מובהק

לסיכום נציין שהרדיו המסורתי מבין שעליו להמשיך ולהתקדם - לנהוג באופן דינאמי. עליו להתאים את עצמו לטכנולוגיה ולתכני הדיגיטל, ובו זמנית ליישר קו אל מול מאפייני עולם השיווק והפלטפורמות החברתיות. מכאן שגם אם זמן רב רבים תהו האם המעבר לעולם הדיגיטלי היווה צעד נואש שנועד לסייע לרדיו לשרוד, הרי שכיום ברור שמדובר בצעד מתבקש ויעיל עבור כולם: עבור המשווקים, תחנות הרדיו השונות וכמובן עבור האנשים הפרטיים שבסופו של יום מבקשים שליטה מלאה לגבי התוכן שאותו הם מבקשים לצרוך בזמנם הפנוי.