תבחרו: "הכוכב הבא לאירוויזיון" או שמירת השבת?

מתמודדים דתיים ומסורתיים שרצו להשתתף בתכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" נאלצו להכריע בין הרצון להתפתח מקצועית ומוסיקלית לבין שמירה על הערכים שלהם כמו שמירת שבת, אז האם יהיו משתתפים דתיים בעונה החדשה, או שהתחרות סגורה בפניהם?

חדשות כיפה אהבה פז, חדשות כיפה 20/11/19 16:13 כב בחשון התשפ

תבחרו: "הכוכב הבא לאירוויזיון" או שמירת השבת?
צילום: ללא

הערב תעלה העונה החדשה של תכנית הראליטי המוזיקלית הפופולרית "הכוכב הבא לאירווזיון" (המשודרת בקשת 12) שבסופה ייבחר הנציג של ישראל לאירוויזיון 2020. 

כזכור בשנה שעברה, התמודדה בתכנית להקת שלווה שהתחילה את דרכה כקוריוז, אך התגלתה כהפתעת העונה והביאה ביצועים מרשימים בכל שלבי התחרות, הם התקדמו לעבר הגמר עם סיכויים רבים לזכות בו אלא שאז כשהתקרבו לרגעים המכריעים של התחרות עלתה הבעיה עליה לא חשבו מראש מפיקי התכנית, חלק מחברי הלהקה שומרי שבת ולא יוכלו להשתתף בתחרות האירוויזיון עצמה שמתקיימת אמנם במוצאי שבת אך החזרה הגנרלית וחזרות נוספות כרוכות בחילול השבת. לחץ ציבורי גדול הופעל על מפיקי התכנית ומפיקי תחרות האירוויזיון בדרישה שישנו את הנהלים ויאפשרו ללהקה לא להופיע בשבת אך הדבר לא התאפשר והכללים הבינלאומיים נשארו כפי שהם, בסופו של דבר להקת שלווה פרשה לפני הגמר, וכפיצוי זכו לשיר בחצי הגמר של האירוויזיון כהופעה חיצונית ולא כמשתתפים בתחרות.

בעונה החדשה, מפיקי התכנית למדו לקח ולא רצו להיקלע שוב לשיח ציבורי המעמיד אותם מול שמירת השבת, הם דאגו להחתים את כל הנבחנים ומשתתפי התכנית על חוזה בו הם מודעים לכך שההשתתפות בתחרות כרוכה בהופעה וחזרות בשבת במידה ויגיעו לאירוויזין, וכך הם מעוניינים להבטיח שלא יהיו מתמודדים שיפרשו ויגרמו לסערה ציבורית במהלך העונה. 
ואני שואלת האם זה לגיטימי שציבור גדול של  שומרי מסורת המקפידים על שמירת השבת לא יוכלו להשתתף בתכנית הראליטי הפופולרית במדינה? 
 

להקת שלווה

להקת שלווהצילום: יח"צ

הפקת התכנית והתחרות מעמידים את המתמודדים הדתיים הצעירים שחולמים לקבל במה למוזיקה שלהם, מלאים ברצון לפרוץ ולהגיע לטלוויזיה בדילמה בין המוזיקה שלהם לשמירה על הערכים, ומצמצמים את אפשרויות הצמיחה של אמנים דתיים במדינה. אמנם הכללים הנוקשים של האירוויזיון לא בידי מפיקי "הכוכב" אבל בעייני מתכנית שנמצאת בלב הפריים טיים במדינת ישראל מצופה לאפשר לכל האוכלוסייה הזדמנות שווה בה.      

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן