הומור וסטנדאפ לדתיים, יש דבר כזה?

מופעי סטנדאפ וסאטירה תמיד נחשבו כמשהו רדוד, בוטה ולא תואם לקהל הדתי, אמני הומור דתיים חדשים וותיקים מנסים להוכיח שאפשר לצחוק בלי גסויות, לעבור גם את האוזן השמרנית של הציבור הדתי ולצחוק יחד על הכל

חדשות כיפה אהבה פז, חדשות כיפה 20/11/19 10:15 כב בחשון התשפ

הומור וסטנדאפ לדתיים, יש דבר כזה?
צילום: shutterstock

בשנים האחרונות הולכת ומתפתחת תעשיית ההומור והסטנדאפ בציבור הדתי, אם בעבר אנשים דתיים נמנעו ללכת למופעי סטנדאפ בגלל התוכן הפוגעני, הבוטה או הלא צנוע, היום ישנם אמנים דתיים שמנגישים ומחברים את הציבור להומור מבלי לפגוע בו ובערכיו, ורבים מחפשים את המופעים הקומיים. 

השבוע מתקיים במועדון 'הגולה' בפתח תקווה פסטיבל הביצה זו השנה השלישית ברציפות, זהו הפסטיבל הראשון והיחיד מסוגו בארץ שנותן במה להומור יהודי על כל גווניו.      

יונתן דובוב מנהל מועדון 'הגולה' משתף אותנו איך הכל התחיל: "תחום הסטנדאפ וההומור לצערנו לא מספיק פופולרי ולא מספיק מונגש לציבור הדתי, רצינו לטפח דור חדש של אומנים וסטדנאפיסטים דתיים, וגם לתת כבוד לקיימים, ולהוכיח שזה תחום תרבות שראוי ושחשוב להשקיע בו ושיש אפשרות לעשות אותו תואם לציבור הדתי. וכך עלה הרעיון לקיים פסטיבל על טהרת ההומור, במופעים שונים ביניהם הופעות יחיד, ערבי בידור, סטנד אפ, הצגות ילדים ועוד. ולאפשר לקהל הדתי לצרוך תרבות שמתאימה לאורחות חייהם" 
 


(מתוך המופע של אמיר מויאל בגולה)
 

אז איך יוצרים מופעי סטנדאפ שמתאימים לקהל דתי?

"לאט ובעדינות" עונה דובוב "זו עבודה דו קוטבית, האמנים צריכים לדעת לייצר חומר מצחיק לאוזן דתית, שהיא יותר שמרנית, ומצד שני גם הקהל לומד להכיל בדיחות יותר מורכבות, דברים שפעם אולי לא היו עוברים חלק בציבור היום עוברים יותר, והציבור לומד לצחוק על דברים שפעם היו יותר טאבו, אז הולכים בין הטיפות ובעיקר חושבים איך לייצר דברים כמה שיותר מצחיקים כי הצחוק הוא המחבר בסוף"

בין האמנים שמשתתפים בפסטיבל תמצאו את: נויה מנדל, עדן הראל ועודד מנשה במופע זוגי, אמיר מויאל,יאיר יעקובי, נעם יעקובסון, צחי חזן, גיורא זינגר, יונה קפח ועוד.