כמו כולן: גם בלב אירופה המערבית היא בסכנה?

הסרט "כמו כולן" אמנם סרט עלילתי, אך נראה מאוד דוקומנטרי ואולי במכוון, הוא מבוסס על סיפור אמיתי ומשקף סיפורים נוספים שקרו במציאות בהן נשים מוסלמיות נרצחות על רקע כבוד המשפחה, סרט חשוב לצפייה

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 30/10/19 11:05 א בחשון התשפ

כמו כולן: גם בלב אירופה המערבית היא בסכנה?
צילום: יחצ

למרות ש"כמו כולן" מוקרן ברשת בתי קולנוע לב כבר כמה שבועות, מי שלא ראה אותו ורוצה לקבל חיזוק לדעתו שאירופה קורסת תחת "פלישת הברברים" או ליתר דיוק עשרות מיליוני המוסלמים המציפים אותה, מוזמן למהר ולצפות.
סרט מטלטל המספר על בת למהגרים טורקים המתגוררים בברלין, ששולחים אותה נגד רצונה להתחתן בגיל 16 עם בעל אלים החי בטורקיה.
הנערה שגדלה באירופה במשפחה מסורתית מוסלמית אמנם, אבל בחופש יחסי למה שמקובל בארצות האסלם, מזדעזעת ממעמדה הנחות בטורקיה, ולמרות שהיא כבר בהריון, בורחת חזרה הביתה לגרמניה.
ההורים, האחיות והאחים מזדעזעים מאקט המרדנות הבוטה הזה, הממיט עליהם בושה בלתי נסלחת. הנערה מבינה שאין לה עוד מקום בחיק המשפחה, ועוזבת לדירה שכורה.
היא יולדת את בנה, מוצאת עבודה, פושטת את החיג'אב, ולצד כל "החטאים" האלה מבצעת את החטא הנורא ביותר שלה בעיני קרוביה, ויוצרת קשר עם צעיר גרמני נוצרי.
אמה, אחותה וכמה מאחיה, נשלחים כדי לדבר על לבה לחזור לאורח החיים המסורתי, וגם מזהירים אותה מפני מה שיקרה לה אם תסרב. הצעירה לא מאמינה שבלב המערב חייה בסכנה, ולא נענית. המשפחה מתייעצת עם האימאם במסגד הסמוך, ולבסוף חורצת את דינה. צעיר האחים נשלח, כמקובל במסורת המוסלמית נטען בסרט, לבצע את גזר הדין ו"לגאול את כבוד המשפחה".
את היתום הקטן שנשאר אחריה, אוספת המשפחה כדי לגדל אותו כמוסלמי טוב.

 

צילום: יחצ


הסרט שנוצר על ידי קולנוענים גרמנים צעירים מבוסס על מקרה אמיתי שהתרחש בברלין, וכפי שמוכר לנו מהחיים בארץ, גיבורתו היא לא מקרה חריג של רצח נשים על רקע כבוד המשפחה בחברה המוסלמית. רואים בו מסגד משגשג, ושכונות שלמות של מהגרים מוסלמים, החיים לפי תכתיבי האסלאם ביחס למעמד האישה, וגם בזים לתרבות המערב ולשוויון זכויות לנשים.
האם הוא מסמן את התעוררות המודעות האירופית לגבי הסכנה המרחפת על התרבות והחברה ביבשת? קשה לדעת.

"כמו כולן" נראה כמו סרט דוקומנטרי, אולי במכוון, כדי להבליט את העובדה שהוא משקף את המציאות. אבל למרות שהסיפור מתקדם ליניארית, הפתיח מגלה מיד ברגע הראשון את סופו הטרגי, רצח הגיבורה. כל העלילה מסופרת בקולה של הצעירה שכאילו משחזרת את חייה עד לרגע מותה.

 

לא לאלימות – 

צניעות – 

התנהגות ושפה – 

ערכים –

שווה צפייה -

איכות קולנועית –


לביקורות נוספות 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן