פורסמו הזוכים בפרס שר החינוך ליוצרים בתרבות יהודית בתחום קולנוע

יוסי מדמוני ונועם דמסקי הם הזוכים בפרס שר החינוך. השר פרץ:"אומנות היא שיח - היא מאתגרת, מערערת, שוזרת ומאחדת. הזוכים, הפכו את השיח הזה לשליחות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/09/19 10:07 טז באלול התשעט

פורסמו הזוכים בפרס שר החינוך ליוצרים בתרבות יהודית בתחום קולנוע
קולנוע, צילום: shutterstock

שר החינוך, הרב רפי פרץ, הודיע ליוסי מדמוני ונועם דמסקי על זכייתם בפרס שר החינוך ליוצרים בתרבות יהודית בתחום הקולנוע ע"ש אורי אורבך לשנת 2019. 

השר פרץ בירך את הזוכים על תרומתם הייחודית לקולנוע בתרבות היהודית: "אומנות היא שיח - היא מאתגרת, מערערת, שוזרת ומאחדת.  הזוכים, יוסי מדמוני ונועם דמסקי הפכו את השיח הזה לשליחות. יוסי מדמוני במסע המרתק בעקבות הזהות הישראלית ונועם דמסקי בטיפול הרגיש בקצותיה של החברה זו. לעיסוק הבלתי מתפשר בסוגיות אלו,  תפקיד חשוב, מֻפְרֶה ומאחד בחברה הישראלית. יישר כוח לזוכים!" 

בנימוקי הוועדה למתן הפרס:
יוסי מדמוני - מזה חצי יובל פועל יוסי מדמוני ביצירה הקולנועית והישראלית. ביצירתו הוא ממפה את נקודות המפגש והעימות בין מסורת ומודרנה, בין דתיות לחילוניות, בין בת - ים ובין ניו - יורק. כיוצר הנמצא בשיאו הוא מיטיב לנסח את שאלות הזהות של החברה הישראלית בראשית שנות האלפיים ואת מסעה המתמשך בחיפוש אחר גאולה, ואחרי מקום בגן עדן.
נועם דמסקי - נועם הוא אולי הסמל של היוצרים ששברו את תקרת הזכוכית של יצירה מגדרית. סרטיו הצליחו לחלחל אל המרחב הכללי, לוודע אותו עם הציבור הדתי, יצירתו עשירה ומגוונת ומצליחה דרך המפה הקולנועית הדוקומנטרית לגעת בקבוצות קצה בחברה הישראלית (עולים חדשים, גיורות, ניצולי שואה ועוד), ולהביא אותו למרכז השיח.