ביקורת קולנוע - לחלום בגדול

הסרט החדש לחלום בגדול יעלה לראשונה ביום רביעי (28.8) בבתי הקולנוע בארץ, נעמי גוטקינד - גולן בהצצה מיוחדת שתעשה לכם חשק לרוץ לראות את הסרט לפני כולם

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 26/08/19 10:17 כה באב התשעט

ביקורת קולנוע - לחלום בגדול
צילום: יחצ

זהו הקיץ של הסרטים הביוגרפיים על גדולי מוסיקת הרוק כמו פרדי מרקורי כוכב להקת קווין - "רפסודיה הונגרית" והסרט על אלטון ג'ון - "רוקטמן". ועכשיו מצטרף אליהם הסרט "לחלום בגדול", שבניגוד לשניים הקודמים, לא מספר את עלילת חייו של הזמר, המלחין, המוסיקאי ואליל הבמות האמריקני ברוס ספרינגסטיין המכונה "הבוס", אלא על השפעת שיריו על נער ממוצא פקיסטני, בן מהגרים, הגדל בעיר שדה קטנה באנגליה וחייו משתנים אחרי האזנה לדיסק משיריו של "הבוס".

מתוך הסרט לחלום בגדול

מתוך הסרט לחלום בגדולצילום: יחצ

נתחיל בכך שחסידי ספרינגסטיין יאהבו מאוד את הסרט שלכל אורכו מתנגנים הלהיטים המפורסמים של "הבוס". גם מי שאוהב סרטי חניכה המתארים נער המגלה בהדרגה את עצמו ואת שאיפותיו ומוכן להילחם על כך בסביבתו, כולל הוריו, למען הגשמה עצמית, ירוו נחת.
ג'אבד המוסלמי הבריטי הצעיר, המנסה להתערות בתרבות המערבית, לאכזבתו וכעסו של אביו, ובמקום לסיים מוקדם את שנות הלימוד בבית הספר ולרתום עצמו לעבודה כפיים מפרנסת, חולם על קריירה ספרותית ועל לימודים באוניברסיטה.
הסרט מזכיר במידת מה את בילי אליוט, בסרט המצוין גם הוא, מלפני כשנתיים-שלוש, שתיאר מאבק של ילד ממעמד הפועלים האנגלי להפוך לרקדן בלט מקצועי. כמו שבילי אליוט מגשים לבסוף את חלומו וגורם לאביו המעדיף בן כדורגלן במקום בן רקדן להתגאות בו ובבחירת הקריירה שלו, כך גם אביו של ג'אבד שכל חייו עבד קשה כמהגר הסובל מהתנכרות גזענית מצד סביבתו הבריטית ומטיף לבנו לא להתבלט כדי לא לסבול מיחס דומה, מפנים לבסוף שהבן צודק.
זה קורה כאשר כשרון הכתיבה של ג'אבד זוכה להכרה, הוא זוכה בפרסים על הצטיינותו בלימודים ואפילו מתקבל לאוניברסיטת מנצ'סטר, משאת לבו. מי שנותן לג'אבד את הכוח הנפשי להתנגד למגבלות סביבתו, מוצאו והמסורת הפקיסטנית הגורסת שילדים חייבים תמיד לעשות מה שאביהם מצווה עליהם, אלה הטקסטים המרדניים והמיוחדים של שירי ספרינגסטיין, שגם הוא בן למעמד פועלים שעלה לגדולה בזכות כשרונו.

צילום: יחצ


בהפי אנד מתקתק, ומרגש, מסיע האב את בנו לקמפוס האוניברסיטאי, אחרי שנים של התנגדות עזה לכך שבנו יהפוך לאקדמאי וחלילה "ירגיז את הבריטים". יש בסרט שבויים על ידי גורינדר צ'דהא, ששמה מעיד כמובן על כך שגם היא כנראה מהגרת או בת מהגרים, גם אלמנט של "פוליטיקלי קורקט" מובהק: אל תתנשאו על מהגרים, ראו כמה הם יכולים להצטיין ולתרום לאירופה ותרבותה, אבל הוא קיים בין השורות, ולא פוגע בהנאה בדרמה הקומית מוזיקלית מעוררת ההשראה הזו. הסרט מופץ על ידי טוליפ אנטרטיינמט ועולה על האקרנים בארץ ב-28 באוגוסט.

פרט שחשוב לדעת: הסרט "לחלום בגדול" מבית היוצר של אולפני וורנר, נעשה בהשראת ספר ביוגרפי וסיפור אמתי המבוסס על ספר הזיכרונות "ברכות מפארק בורי" של סאפרז מנצור.

לא לאלימות – 

צניעות – 

התנהגות ושפה – 

ערכים –

שווה צפייה -

איכות קולנועית –

לביקורות נוספות

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן