צפו: קטעים מהצגת הבכורה של יוסילי זמיר

השחקן צחי נוי והחזן ישראל רנד נפגשים בעיבוד מחודש של המחזה של הסופר הנודע שלום עליכם

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/19 10:43 כט בסיון התשעט

צפו: קטעים מהצגת הבכורה של יוסילי זמיר
מתוך ההצגה, צילום: יח"צ אספקלריא

אמש (ב') התקיימה הצגת הבכורה של המחזה החדש של תיאטרון "אספקלריא" בכיכובם של השחקן צחי נוי והחזן ישראל רנד המשחקים בעיבוד מחודש של המחזה של הסופר הנודע שלום עליכם.
להצגה, שהתקיימה בבית מזיא בירושלים בבימויו של חגי לובר מייסד ומנכ"ל תיאטרון "אספקלריא", הגיעו מאות רבות של צופים והכרטיסים להצגות הקרובות נמכרו כמעט במלואן.


המחזה עולה לראשונה בתיאטרון כ'מחזנר' – ז'אנר חדש הכולל מחזה, שירים וקטעי חזנות, ומתחקה אחר סיפורו של יוסל, החזן בעל קול הזמיר, ששאף לגדולות אך שילם בחייו.  
יוסיל מתעלה במדרגות החזנות ומצליח לנסוק לגבהים אדירים אך בה בעת מתרחק מביתו ומן העיירה הקטנה אשר עזב. וככל שהוא הולך ומתרחק ממידותיו הטובות, מתום ליבו ומצניעותו, המתיקות המיוחדת של תפילתו ויוקרו הולכת ומתמוססת.

חגי לובר מנכ"ל התיאטרון ציין: "יוסילי זמיר הוא מחזנר - המצאה של תיאטרון אספקלריא: מחזמר חזני, הצירוף בין השניים משמח, מעניין ומרתק, ושונה מכל מה שעשינו בעבר. אני גאה להיות חלק מהצוות שיצר והפיק את ההצגה המיוחדת הזו, תתענגו."

ההצגה הקרובה של "יוסילי זמיר" תתקיים בתאריך 10.7 במרכז ז'ראר בכר ירושלים ולאחר מכן בתאריך 16.7 בבית מזיא ירושלים. כרטיסים ניתן להזמין דרך תיאטרון אספקלריא בטלפון 02-6511936