איגוד השידור האירופי פסל 12 נקודות לשיר הישראלי באירוויזיון

12 נק' הורדו ממאזנו של השיר הישראלי 'Home' באירוויזיון, בעקבות טעות שהכלילה את הניקוד של חבר השופטים הבלארוסי, שנפסל עוד לפני הגמר. עם זאת, ישראל עדיין ממוקמת במקום ה-23 מתוך 26

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/19 21:06 יז באייר התשעט

איגוד השידור האירופי פסל 12 נקודות לשיר הישראלי באירוויזיון
קובי מרימי על במת האירוויזיון, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

טעות אנוש הביאה להפחתת נקודות. איגוד השידור האירופי הודיע הערב (ד') כי נפלה טעות בספירת הנקודות של השיר הישראלי בגמר האירוויזיון, במוצאי שבת, ובעקבות כך הופחתו 12 נקודות ממאזנו של השיר 'Home', שביצע קובי מרימי.

הסיבה להפחתת הנקודות היא, שבספירת הניקוד הישראלי נכללו 12 נקודות, ה'דוז פואה', שקיבלה ישראל מבלארוס, ולמעשה הנקודות היחידות שקיבל השיר הישראלי מחבר שופטים כלשהו. איגוד השידור האירופי הודיע עוד לפני תחילת גמר האירוויזיון, כי הניקוד של חבר השופטים הבלארוסי נפסל, מאחר והשופטים הבלארוסים קיימו ראיונות אחרי תחרויות חצי הגמר לתקשורת בארצם, וסיפרו כיצד התקבלו ההחלטות על הניקוד בדיון חבר השופטים, וכן הביעו את דעתם על הביצועים השונים.

כבר עם ההודעה על הניקוד הבלארוסי, תהו רבים כיצד כלל איגוד השידור האירופי את המדינה שנפסלה, וגם בתאגיד 'כאן' לא ידעו להסביר איך חושבו הנקודות. הערב, כאמור, הודיעו באיגוד השידור האירופי כי מדובר בטעות אנוש, וכי 12 הנקודות יורדו ממאזנה של ישראל.

עם זאת, על אף ההפחתה, מיקום השיר הישראלי לא הושפע, כיוון שהשיר הבלארוסי (באופן אירוני), שדורג מתחתיו, נמצא מספיק רחוק ממנו, כך שישראל עדיין סיימה במקום ה-23 בתחרות, מתוך 26 שירים שהתמודדו, כשבמאזנה 35 נקודות, שניתנו לשיר על ידי הקהל ברחבי אירופה, במקום 47.