הולנד זכתה באירוויזיון, ישראל בתחתית

ההימורים קלעו, והשיר הזוכה באירוויזיון הוא Arcade של הזמר ההולנדי דנקן לורנס, קובי מרימי הגיע עם Home רק למקום ה-23 מתוך 26, אבל זכה לאהבת הקהל. איטליה במקום השני, רוסיה בשלישי

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/19 08:23 יד באייר התשעט

הולנד זכתה באירוויזיון, ישראל בתחתית
קובי מרימי לאחר ההופעה, צילום: 'כאן' תאגיד השידור

אחת ההפקות הגדולות בתולדות המדינה הגיעה לסיומה. זוכה האירוויזיון שנערך בתל אביב הוא הזמר ההולנדי דנקן לורנס, שהופיע לבד, הוא והפסנתר, עם השיר Arcade, וקיבל 492 נקודות מהשופטים ומהקהל ברחבי היבשת. "זכיתי לחבק את נטע, וזו היתה המתנה הכי טובה", אמר לורנס אחרי הזכייה. "אני לא יכול לתאר את ההרגשה, לא יכול לכתוב שיר על זה, אני כל כך שמח עכשיו".

השיר ההולנדי הוביל את טבלאות ההימורים לכל אורך הדרך, וגם לאחר בחירות השופטים (ניקוד הקהל ובחירות השופטים ניתנות בנפרד) ברחבי אירופה, שלקחו דווקא את השיר השוודי למקום הראשון, הקהל הצביע על פי ההערכות ונתן ללורנס את התואר הנכסף. הולנד זוכה באירוויזיון לראשונה מאז 1975. למקום השני הגיעה איטליה, עם הזמר מחמוד, וסרגיי לזרב, נציג רוסיה הגיע למקום השלישי.

נציג ישראל, קובי מרימי, שהופיע עם השיר Home, הגיע למקום ה-23 מתוך 26 בלד, כאשר ישראל קיבלה 12 נקודות מהשופטים ('דוז פואה' בודד מבלארוס, אשר ההצבעה של חבר השופטים שלה נפסלה עוד לפני הגמר, והניקוד שהגיע ממנה הוא שקלול על פי פרמטרים טכניים מסובכים ממדינות אחרות), ובסך הכל 47 נקודות בלבד. אך הביצוע המרגש של מרימי, שלא כבש את רגשותיו ובכה בסיומו, סחף את הקהל באולם וזכה לתשואות סוערות במיוחד.

במהלך הערב התקיימו הופעות מרשימות של זוכת האירוויזיון הקודם, נטע ברזילי, השיר 'הללויה' של גלי עטרי, זוכה האירוויזיון של שנת 1979, זכה לביצוע מחודש של עטרי עצמה יחד עם מספר זוכי אירוויזיון מהשנים האחרונות, וכמובן הופעתה של 'מלכת הפופ', מדונה, שביצעה שני שירים וזכתה לקיתונות של לעג ברשתות החברתיות עקב טענות לזיופים קשים. הרקדניות איתן ביצעו מדונה את השיר הופיעו עם דגלי פלסטין בחלקן, דבר שגרר ביקורת קשה. באיגוד השידור האירופי טענו כי הדבר היה ללא סיכום מראש.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן