האזינו להקת המדרגות חוזרת: "חיכינו כמה חודשים עם השיר הזה"

להקת "המדרגות", אילן דמרי והוד דיין, בשיר חדש על השבר האמוני שפקד אותנו בימים שאחרי המלחמה: "מדוע קראתי ואין איש, שאלתי ואין עונה" | בשיחה עם "חדשות כיפה" מספר דמרי: "כשקמנו על הרגליים אפשר לחזור אחורה לימים הקשים הללו"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 01/03/24 14:10 כא באדר א'

להקת המדרגות חוזרת: "חיכינו כמה חודשים עם השיר הזה"
להקת המדרגות, צילום: צילום מסך

להקת "המדרגות" המורכבת מצמד החוזרים בתשובה אילן דמרי והוד דיין היא אחת מהלהקות הוותיקות ופורצות הדרך במוזיקה היהודית. האלבום האחרון שלה יצא בשנת 2012, ומאז היא הוציאה כמה סינגלים. בעקבות האירועים שחררה הלהקה שיר חדש בשם "שבע הקפות", שיר שמקשר את ההקפות של שמחת תורה לימים הראשונים למלחמה.

שבע הקפות - האזינו לשיר וצפו בקליפ:

"לא רציתי לנצל את הסיטואציה"

בשיחה עם "חדשות כיפה", מספר אילן דמרי, כותב המילים, על השיר: "כל מה שמתואר בו אמיתי. בערב שבת שבועיים אחרי המתקפה ישבתי עם אחותי שגרה באיזור הדרום, ואז היא אמרה לי 'אילן, השמיים היום לא שקטים'. אחר כך קראתי שיר השירים, ופתאום המילים 'שועלים קטנים מחבלים כרמים' קפצו לי".

דמרי מספר על ההמתנה עם צאת השיר, שהיה מוכן כבר בתחילת המלחמה, אך יצא רק בימים האחרונים: "הרגשתי שקשה לי להוציא את השיר הזה כשהפצע עדיין פתוח והכל עדיין כואב, לא רציתי לנצל את הסיטואציה. כלהקה חיכינו כמה חודשים עם השיר הזה". דמרי מספר שהשיר נכתב מנקודת מבטו של תושבי עוטף עזה שעובר משבר אמוני, ומסכם: "עכשיו, כשקמנו על הרגליים, אפשר לחזור אחורה לימים הקשים הללו".

שבע הקפות

השמיים עכשיו לא שקטים
השמש שוקעת לקראת ערב
עלי העץ בענפים זוהרים
תכף תכנס השבת
ואני קורא בשיר השירים
שועלים מחבלים כרמים
חלפו כבר 14 ימים

פירצה בגדר
לא עוצרות המחשבות
לא הספיקו 7 הקפות
מדוע קראתי ואין איש
שאלתי ואין עונה
חלפו שעות
עברו הימים
התעוררנו לא היינו זהירים
רק שנשאר מאוחדים