לראשונה בהיסטוריה: ההישג האדיר של קרן שומרון

במסגרת יום הקולנוע הישראלי, בו בתי הקולנוע מציגים סרטים ישראלים במחיר מוזל, יוקרנו לראשונה שני סרטים שמומנו על ידי הקרן לקולנוע שומרון. הסרטים צולמו באזור, ויוצריהם תושבי השומרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/24 12:45 כח בשבט התשפד

לראשונה בהיסטוריה: ההישג האדיר של קרן שומרון
טרום בכורת הסרט "קרב אוויר" בשומרון עם יוצרי הסרט והנהלת קרן קולנוע שומרון, צילום: אליחי מנחם

לראשונה, שניים מתוך הסרטים שיוקרנו היום (ד') במסגרת יום הקולנוע הישראלי, הם של קרן קולנוע שומרון. לאחר ההצלחה של הסרט "ההילולה", שצולם בשומרון והוכתר לשובר הקופות של 2023, מגיעים שני סרטים נוספים שצולמו בשומרון ונוצרו על ידי יוצרים מהאזור.

"קרב אוויר"

"קרב אוויר" צילום: דוברות

שני הסרטים יוצגו בהקרנות טרום בכורה. הסרט "אמצע החיים" של היוצרים דני והלה רייספלד ולבנת ורדי אור זך מהישוב פדואל. הסרט צולם בגבעות איתמר, בברוכין ובחוות יאיר, ומספר את סיפורו של יונתן, טייס, שנלחם נגד כל הסיכויים להציל את אשתו. הוא מתחבר לרב של אחד מהישובים הצעירים בשומרון ומוצא את אחותה האבודה של אשתו שמציבה שאלות קשות.

"אמצע החיים"

"אמצע החיים" צילום: דוברות

"קרב אוויר" של היוצר רועי הורנשטיין מהישוב ריחן, מספר את סיפור הגבורה של חיל האוויר הישראלי במלחמת ששת הימים דרך עיניהם של שני טייסים המתחרים על הבכורה בטייסת וגם על אהבה. הסרט גם כן צולם בשומרון - בברקן ובאיזור תעשייה אריאל.

26 סרטים ישראלים יוקרנו במסגרת יום הקולנוע

ביום הקולנוע הישראלי שיתקיים היום, יוקרנו בסך הכל כ-26 סרטים ישראליים, במחיר המסורתי של עשרה שקלים לכרטיס. יוסי דגן, יושב ראש הקרן בירך: "אנו שמחים וגאים ששניים מתוך הסרטים ביום הקולנוע הישראלי נתמכו עי קרן קולנוע שומרון. זו הוכחה נוספת לאיכות הגבוהה ולרלוונטיות של הסרטים שאנו מייצרים כאן באזור יהודה ושומרון".