האזינו "כמה זה מתאים לנו": היוצר הסרוג בשיר חדש שהלחין במילואים

אליסף פיניש שמע את הפסוק "ברגע קטן עזבתיך וברחמים גדלים אקבצך" מתוך הפטרת פרשת נח שקראנו אחרי הטבח הנורא - והלחין אותו תוך כדי שהוא רחוק מהבית | האזינו

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 10/12/23 19:00 כז בכסלו התשפד

"כמה זה מתאים לנו": היוצר הסרוג בשיר חדש שהלחין במילואים
אליסף פיניש במילואין, צילום: פרטי

מתוך היאוש הגדול בשבוע שאחרי המתקפה, במילואים, הלחין היוצר הסרוג אליסף פיניש את הפסוק "בְּרֶגַע קָטֹן עֲזַבְתִּיךְ וּבְרַחֲמִים גְּדֹלִים אֲקַבְּצֵךְ. בְּשֶׁצֶף קֶצֶף, הִסְתַּרְתִּי פָנַי רֶגַע מִמֵּךְ, וּבְחֶסֶד עוֹלָם, רִחַמְתִּיךְ - אָמַר גֹּאֲלֵךְ יְהוָה" מתוך ההפטרה בספר ישעיהו. בין ימי המילואים, תוך כדי אפטרים קצרים, הוא הקליט את השיר באולפן של ערן קליין.

האזינו לשיר:

"אחרי מכה כזאת כואבת ומדממת, חרדות ופחדים ושאלות"

פיניש מספר: "הלחנתי את הפסוק בזמן ההפטרה שקראנו בשבת הראשונה של תחילת המלחמה. ממש שבת אחרי שהכול התחיל, שבת פרשת נח. קוראים בהפטרת ישעיהו 'רני עקרה' ופתאום מגיעים למילים 'ברגע קטן עזבתיך וברחמים גדולים אקבצך, בשצף קצף הסתרתי פניי רגע ממך ובחסד עולם רחמתיך אמר גואלך השם'".

"ואני", הוא כותב, "כל כולי נמצא ברגע קטן של העזיבה. אחרי מכה כזאת כואבת ומדממת, חרדות ופחדים ושאלות. במילואים. רחוק מהמשפחה עולה לי לחן שבור ושקט. במהלך השבת אני מזמזם לעצמי את השיר וחושב על המילים. כמה זה מתאים לנו המהירות הזו של התהפכות הרגשות שמתואר בפסוק- מהרגע הקטן לרחמים גדולים מהשצף קצף שבהסתרה רגע אחר כך בחסד עולם רחמתיך. במוצאי שבת ישר שניגנתי את השיר עם הגיטרה שרתי עם תקווה גדולה בחסד עולם רחמתיך. בחסד עולם רחמתיך! אמר גואלך השם".

אליסף פיניש במילואים

אליסף פיניש במילואים | צילום: פרטי