צפו "תכלת ולבן": השיר האהוב בביצוע לייב חדש לכבוד חג שבועות

היוצר החרדי הצעיר דוד בן ארזה משתתף בתכנית מיוחדת למוזיקאים מבטיחים, וביצע במסגרתה גרסת לייב לשירו "תכלת ולבן" | "ליד הר סיני, בתוך המדבר, הרגע שבו קיבלנו תורה ויצאנו לדרך, הדרך הארוכה הקשה שעדיין איננה נגמרת עד היום"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 25/05/23 09:06 ה בסיון התשפג

"תכלת ולבן": השיר האהוב בביצוע לייב חדש לכבוד חג שבועות
דוד בן ארזה,, צילום: צילום מסך יוטיוב

לכבוד חג שבועות ושלושה חודשים אחרי שהשיר "תכלת ולבן" יצא לאויר העולם, דוד בן ארזה ופרויקט "Synthesizer" מפיקים גירסת לייב משותפת לשיר. תוכנית "Synthesizer", בה משתתף בן ארזה, היא תכנית המיועדת למוזיקאים ומעניקה להם כלים להתפתחות בתעשייה הישראלית.

האזינו לגסת הלייב:

בן ארזה על ההשתפות בתכנית: "למדתי מכל אחד ואחת"

השילוב בין התכנית הכללית ליוצר החרדי בן ארזה מעניקה נופך חדש. "מצאתי קודם כל בית, חבורה, אנשים טובים שמאמינים אחד בשני ועושים ביחד דרך", הוא מספר. "בקבוצה ישנם אנשים שמצד אחד שונים כל כך, הפעילות התרחשה בתל אביב והשתתפו בה ממגוון רחב של מגזרים, אבל היה חיבור בין כולם. למדתי מכל אחד ואחת והייתה פתיחות והקשבה".

"תכלת ולבן" הוא שיר המחבר בין עתיק לחדש, וה-Live מספר את הסיפור הזה: פסנתר אקוסטי שיושב על ביט מעולמות ההיפ-הופ ונרות של שבת כשברקע פסוקים משיר השירים, תנועה שיש בה גם תפילה אבל גם ריקוד.

"להקשבה יש דרכים משלה ללב. אחר כך טוב גם לראות"

על גרסת הלייב מספר בן ארזה: "אני תמיד אוהב שקודם שומעים את השיר, להקשבה יש דרכים משלה ללב. אחר כך טוב גם לראות אותו. אני כל כך שמח שהתזמון יצא ככה והביצוע יוצא רגע לפני החג. ליד הר סיני, בתוך המדבר, הרגע שבו קיבלנו תורה ויצאנו לדרך, הדרך הארוכה הקשה שעדיין איננה נגמרת עד היום: 'בית ומדרש - נבנה את חורבותינו'".

תכנית "Synthesizer" היא תכנית המיועדת למוזיקאים ומעניקה להם כלים להתפתחות בתעשייה הישראלית. התכנית מתקיימת זו השנה השישית בתל אביב ומשתתפים בה מוזיקאים, מהמבטיחים בישראל, במטרה להעניק להם כלים, ידע וניסיון לתעשיית המוזיקה הישראלית.