מרוקו-צרפת הצרפוקאי: המאמן שהגיע בטעות לנבחרת ועכשיו עושה היסטוריה

חודשיים לפני המונדיאל וואליד רגרגי, המאמן שמוביל את מרוקו לטורניר הכי גדול בהיסטוריה, עוד אימן קבוצה אחרת. אבל הגורל הוביל אותו לחצי גמר המונדיאל | ואיך הוא קשור ליוסי בניון?

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 14/12/22 20:05 כ בכסלו התשפג

הצרפוקאי: המאמן שהגיע בטעות לנבחרת ועכשיו עושה היסטוריה
נבחרת מרוקו, צילום: shutterstock

הצרפוקאי: הערב, יעלו לכר הדשא בדוחא בירת קטאר נבחרות צרפת ומרוקו. את צרפת, אלופת העולם הנוכחית על שלל כוכביה אין צורך להציג. אבל מרוקו? חצי גמר מונדיאל? זה כבר סיפור אחר. הרבה שותפים להצלחה המרוקאית, כוכב הנבחרת חכים זייך שויתר על האופציה לייצג את הולנד בשביל המולדת, המגן אשרף חכימי, שחקן פריז סן ז'רמן הנהדר, אולי בכלל זה עומאר סאיס העוצמתי, שר ההגנה של מרוקו או א'נסיירי שכבש את שער הניצחון מול פורטוגל. כולם טובים, אבל בסופו של דבר אדם אחד עומד בראש הפירמידה, והוא? הוא הגיע לשם בכלל בטעות.

וואליד רגרגי מאמן נבחרת מרוקו:

תחילת הקריירה והקשר הישראלי

וואליד רגרגי נולד ב-1975 בקורביל, פרבר דרומי של פריז להורים ממוצא מרוקאי, כמו רבים משחקניו בנבחרת שנולדו באחת מערי אירופה, גם רגרגי בחר במרוקו, כמדינה אותה הוא מייצג בנבחרת הלאומית אך זהותו ופילוסופיית הכדורגל שלו התעצבה בצרפת בה נולד ובה שיחק את רוב קריירת המועדונים שלו.

חכים זייך, כוכב הנבחרת שהודח

חכים זייך, כוכב הנבחרת שהודח צילום: shutterstock

רגרגי התחיל את קריירת המשחק שלו בקבוצת ראסינג פריז שם בילה שנתיים לפני שהתקדם לטולוז. את רוב הקריירה הוא העביר בצרפת אבל במשך שנתיים שיחק רגרגי בקבוצת סאנטנדר הספרדית ופה נכנסת גם הזווית הישראלית, מי ששיחקו איתו בקבוצה היו כוכבי נבחרת ישראל, יוסי בניון ודודו אוואט.

אוהדי נבחרת מרוקו

אוהדי נבחרת מרוקו צילום: shutterstock

שיתפו פעולה בליגה השניה, היום הם ראש בראש

הפיקנטריה של מאמן מרוקו לא מסתיימת פה, את אחת העונות האחרונות בקריירת המשחק שלו העביר רגרגי בגרנובל בליגה הצרפתית השניה. מי ששיתף איתו פעולה לתקופה קצרה היה חלוץ צעיר שעדיין לא הצליח לפרוץ בכדורגל הצרפתי, לחלוץ קוראים אוליבייה ג'ירו. ג'ירו החלוץ הפותח של נבחרת צרפת, הפך במהלך המונדיאל האחרון למלך שערי נבחרת צרפת בכל הזמנים ובגיל 35 מוביל את ההתקפה הצרפתית שתנסה להכניע את מרוקו של רגרגי. כשלוקחים בחשבון את הגנת הברזל של מרוקו שספגה בטורניר רק שער אחד וגם הוא שער עצמי, המשימה של ג'ירו תהיה לא קלה בכלל.

רגרגי כאמור, בחר לייצג את נבחרת מרוקו במדיה הוא רשם 45 הופעות בשמונה השנים שלבש את המדים האדומים של מרוקו. מספר שנים לאחר שפרש מכדורגל התחיל רגרגי את קריירת האימון שלו כשהתמנה לעוזר מאמן הנבחרת המרוקאית אבל ב-2014 הוא עובר לאמן קבוצה ראשונה בליגה המרוקאית, פוס רבאט.

אוליבייה ג

אוליבייה ג'ירו, ראש בראש צילום: shutterstock

התמנה רק חודשיים לפני המונדיאל

ב-2021 עושה רגרגי את קפיצת המדרגה ומתמנה למאמנה של ווידאד קזבלנקה וזוכה איתה בליגת האפריקאית והופך למאמן המרוקאי השני בהיסטוריה שזוכה בתואר היוקרתי. חודשיים לפני המונדיאל רגרגי עוד אימן את ווידאד והתמקד בליגה המרוקאית. סיפורו של רגרגי בנבחרת מרוקו מגיע בכלל בגל המאמן הקודם של הנבחרת, והיד חלילודזיץ' הבוסני. המאמן הבוסני, טיפוס קשוח, הסתכסך עם כמה מהכוכבים הכי גדולים בנבחרת, כולל הכוכב הגדול מכולם, חכים זייך וזרק אותם מהסגל המרוקאי

סופיאן אמרבט, אחד המצטיינים במונדיאל

סופיאן אמרבט, אחד המצטיינים במונדיאל צילום: shutterstock

קברניטי ההתאחדות המרוקאית היו אובדי עצות, חודשיים לפני תחילת המונדיאל והסגל אולי הכי מוכשר בתולדותם לא יגיע למונדיאל. בבחירה בין הכוכבים למאמן, בחרו המרוקאים בשחקנים וחלילודזיץ' פוטר. מי שנקרא לדגל היה מיודעינו רגרגי. בזמן הקצר שהיה לו, החזיר רגרגי את הכוכבים לנבחרץ ויצר חדר הלבשה מגובש וממושמע. ההגנה תחת הנהגתו, הפכה להגנת ברזל וכך הגיעה מרוקו למונדיאל בקטאר.

מי יהמר נגד מרוקו?

הערב יפגשו מרוקו ורגרגי את אלופת העולם מצרפת בחצי גמר המונדיאל ובקרב ישיר על מקום בגמר נגד ארגנטינה ומסי. ביום רגיל אפשר היה לחשוב שצרפת תעבור את המרוקאים בקלילות, אבל אחרי שהדיחה את בלגיה, ספרד ופורטוגל לא אי אפשר להמר בקלות נגד המרוקאים. ורגרגי? בשבילו זה דרבי לכל דבר, המדינה בה גדל, התחנך ושיחק מול המדינה שהיא המולדת והמקום בו הפך משחקן בינוני למאמן בקנה מידה היסטורי. 

צפו בתקציר הניצחון של ארגנטינה שמחכה בגמר:

באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן.