הסיבה המרגשת בגללה הוארה השגרירות הישראלית בסגול

במסגרת היום הבינלאומי למען זכויות אנשים עם מוגבלויות מוארים עשרות בניינים, משרדים ובנייני עירייה בסגול. זאת במסגרת מיזם "לילה סגול" לשילובם של אנשים עם מוגבלויות בחברה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/22 20:49 ז בכסלו התשפג

הסיבה המרגשת בגללה הוארה השגרירות הישראלית בסגול
בניין עיריית חיפה, צילום: דוברות עיריית חיפה

כל המדינה בסגול: היום (ה') מצוין בעולם היום הבינלאומי למען זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות ומקומות רבים בארץ הוארו באור סגול. הארת המבנים הרבים נעשתה במסגרת מיזם "לילה סגול" בהובלת מפעל הפיס, מרכז השלטון המקומי, מרכז  השלטון האזורי ועמותת "שווים" למען שילובם של אנשים עם מוגבלויות בחברה, בקהילה ובעבודה.

בבתי הספר יעבירו המורים מערכי שיעור העוסקים בשילוב 

כ-200 מבנים מוארים הלילה בסגול, ביניהם: רשויות ברחבי הארץ, משרדי ממשלה, שגרירויות ברחבי העולם, משטרת ישראל, התעשייה האווירית ועוד. נושא הפרויקט השנה הוא "מתן הזדמנות שווה לאנשים עם מוגבלויות בתעסוקה, בקהילה ובחברה". ברשתות החברתיות ובמגוון פלטפורמות נוספות מועלים תכנים המקדמים את הנושא, תוך שימת דגש על שיתופי פעולה נרחבים בין כלל הגורמים הרלוונטיים למען קידום החזון. גם משרד החינוך הצטרף השנה למיזם: בבתי הספר יעבירו המורים מערכי שיעור העוסקים בשילוב ובהכלה של השונה, ובנוסף המשרד מאיר חמישה בניינים ברחבי הארץ.

השגרירות

השגרירות צילום: שגרירות ישראל באוזבקיסטן

גם השגרירות באוזבקיסטן הוארה

אחד משגרירויות ישראל בעולם שהאירה את מבנה השגרירות בסגול היא שגרירות ישראל באוזבקיסטן. אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס אמר: "מפעל הפיס חרת על דגלו את נושא השילוב, התמיכה והקידום של אנשים עם מוגבלויות בישראל והציב אותו כאחד מחמשת תחומי הליבה של הארגון בזירה החברתית".

מטוס אישראייר

מטוס אישראייר צילום: עודד צויקל