הסיכוי של נועה קירל לנצח? באירוויזיון משנים את שיטת הניקוד

החל מהאירוויזיון הקרוב, השופטים יתחילו להצביע רק במעמד הגמר ומי שיקבע את זהות המעפילות מחצי הגמר הם רק הצופים בבית. גם מדינות שלא משתתפות יוכלו להצביע

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/22 14:20 כח בחשון התשפג

הסיכוי של נועה קירל לנצח? באירוויזיון משנים את שיטת הניקוד
נועה קירל, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

חוקים חדשים לאירוויזיון: החל מהאירוויזיון הקרוב, בו תייצג את ישראל כוכבת הפופ הצעירה נועה קירל, תשונה שיטת ההצבעה בחצאי הגמר. על פי המארגנים, השופטים שעד היום נתנו ניקוד גם בחצאי הגמר והיו חלק מהקובעים את תוצאות חצי הגמר לא יעניקו יותר ניקוד בחצאי הגמר . מי שיקבעו את זהות העולות הם רק הצופים ולראשונה לא רק צופי המדינות המשתתפות אלא גם שאר המדינות.

קירל: "גאווה לייצג את המדינה"

כזכור, הוועדה המקצועית לבחירת הנציג הישראלי לאירוויזיון 2023 בחרה בזמרת נועה קירל לייצג את ישראל בתחרות. ובמסיבת עיתונאים בה הוכרזה באופן רשמי קירל כנציגה הישראלית לאירוויזיון שיתקיים בחודש מאי בבריטניה, אמרה קירל: "כמו בכל מקום בעולם בו הופעתי, אם זה על מדי צה"ל ואם זה בבמות גדולות בעולם - תמיד הרגשתי גאווה לייצג את המדינה", אמרה הבוקר קירל, "אז גם היום, אני גאה מאוד לצאת למשימה הזו, שהיא עבורי משימה לאומית, יחד עם כל עם ישראל מאחוריי, אני יוצאת לדרך - בכדי להביא כבוד גדול למדינה".

נועה קירל וטל פרייפלד

נועה קירל וטל פרייפלד צילום: רפי דלויה

לנועה קירל יהיה חופש אומנותי מוחלט

על פי ההסכמות בין כאן, תאגיד השידור הישראלי לקירל, יינתן לנועה וצוותה המקצועי חופש אומנותי בבחירת השיר, בכפוף לתקנון ה-ebu ולמסגרת התקציבית של התאגיד. אירוויזיון 2023 ייערך בבריטניה וישודר ב- כאן 11 ובדיגיטל (תאריך התחרות טרם נקבע).

טל פרייפלד, מ"מ מנכ"ל כאן, מסרה כי "השנה ישראל חוגגת 50 שנה להשתתפותה באירוויזיון והחלטנו לשנות את כללי המשחק ובמקום לבחור נציג בריאליטי כזה או אחר פשוט לבחור באמנית מספר אחת לייצג את ישראל. עבודת הוועדה היתה קלה מאד והבחירה בנועה, פה אחד, זכתה לתמיכה ציבורית מקיר לקיר". 

צפו במירי רגב שרה 'פנתרה' של נועה קירל: