"הדלקתי נר ראשון ובכיתי": אביתר בנאי חושף את הבקשות שלו בחנוכה

הזמר האהוב סיפר על כל הדברים שהיה רוצה לעשות בחנוכה: "אני רוצה לא להיכנס לאתרי חדשות. רק לשמונה ימים. לאכול מאוזן, יותר מדיטציה, יותר כתיבה - ריסטרט למערכת"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/11/21 16:51 כה בכסלו התשפב

"הדלקתי נר ראשון ובכיתי": אביתר בנאי חושף את הבקשות שלו בחנוכה
בנאי, "גם אני מאוהב", צילום: Noam Revkin Fenton\ Flash90

אביתר בנאי הוא אחד האמנים האהובים בישראל, כשרק לפני חצי שנה הוציא את הדיסק האחרון שלו "החיים מתחילים לנגן", שהביא לתגובות חמות ונחשב לאלבום הכי משפחתי שלו. כעת, ערב נר שני של חנוכה חושף בנאי את הבקשות שלו מהחג הביתי והחמים.

"אני רוצה להתייחס לחנוכה כמו אל ריטריט של שמונה ימים. אני רוצה להפסיק לראות את הסדרה שאני רואה באובססיביות בנטפליקס. (שלושה פרקים ברצף ואז בא לי להקיא). אני רוצה לא להיכנס לאתרי חדשות. רק לשמונה ימים. יש כל כך הרבה תעתוע, ומעשים מתוך הרגל ולחץ", אמר בנאי. 

"בחנוכה נדלק משהו בתוכי", הוסיף הזמר וציין כי, "אני צריך פחות לחפש אור וחום בחוץ. מרגיש יותר בן חורין לבחור מחדש. אני רוצה לאכול מאוזן. לא לאכול בין לבין. רק לשמונה ימים. קצת יותר הליכות ביער, קצת יותר זמן עם אשתי. קצת עם כל ילד בנפרד. נר הוא ביטוי של חום אינטימי. קירבה עדינה. הוא משהו שקשור ליחסים קרובים. שקטים. חמים. החום הפנימי הזה הוא אוצר. הוא חום שבחורף. (הלוואי שיבוא פה כבר חורף)".

"להכניס מקל בגלגלים המטורפים של ההרגל שדוחפים אותי שוב ושוב לעשות את אותם הדברים ולא מתוך בחירה אמתית. כל החנוכיות הדולקות בחלונות. כמו איתותי שפת מורס. "גם בבית הזה מאמינים באהבה בהתחדשות בניסים", אני עובר מחלון לחלון מהנהן לכל חנוכייה, מאשר. "קיבלתי, עבור" גם אני מאוהב. בנשמה, באור, בחיים באלוהים, באשתי, בילדים", חשף בנאי.

"ריטריט של שמונה ימים. יותר חום והתבוננות. ריסטרט למערכת. לעשות את מה שעשיתי אתמול. אבל מחדש. יותר הכרת הטוב על היש שבחיי. יותר מדיטציה. יותר כתיבה. יותר מילים טובות. יותר ארוחות עם המשפחה. ביחד. לשבת בלילה ליד החנוכייה ולקרוא תהילים, כמו סבא. אתמול הדלקתי נר ראשון ובכיתי. מרוב אהבה וגעגועים".