יום החתול הבינלאומי | חמשת סוגי החתולים המיוחדים ביותר בעולם

על אף שיש לו תדמית של דחוי, בעל החיים המיילל מחזיק במשך שנים בתואר חיית הבית הפופולרית ביותר בעולם. אז אם אתם חושבים לתת לו הזדמנות שנייה הנה חמשת הגזעים שיגרמו לכם להתאהב במלך של חיות הבית

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/21 14:35 ל באב התשפא

יום החתול הבינלאומי | חמשת סוגי החתולים המיוחדים ביותר בעולם
צילום: shutterstock

לא רבים יודעים אבל ה-8 באוגוסט (שזה היום) הוא יום החתול הבינלאומי, ואנחנו כאן כדי לציין את זה. אז אולי הוא לא מקשקש בזנב, או חברותי במיוחד, אבל חתול הוא ממש לא שני לכלב הבית. חתול הוא חיית בית נוחה במיוחד ובשל העצמאות שלה והמתיקות שלה דווקא החתול הוא חיית המחמד הנפוצה בעולם. אם אתם עוד מתלבטים בנושא הכנו עבורכם רשימה של חמשת החתולים המדהימים ביותר שיגרמו לכם להתמוגג מיללות.

1. הפרסי 

עם קלאסיקה לא מתווכחים, החתול הזה הוא הפודל של החתולים הוא בעל פרווה ארוכה רכה לליטוף ונראה כמו בן מלוכה. לחתול הפרסי מבנה ראש עגול, עיניים פתוחות וגדולות, שנמצאות לצידי הפנים. צבע העיניים תואם, בדרך כלל את צבע הפרווה. החתולים הפרסיים הם חתולים שקטים, בעלי אופי נוח ואינם תוקפניים. לרוב יסתדרו עם חתולים ובעלי חיים אחרים, והם מרגישים בנוח בקרבת בני אדם. חתולים פרסיים הם עדינים ונהנים בביתם בין אם הבעלים שלהם נמצאים בדירה ובין אם לא אך הם ישמחו לראות אותם שבים הביתה. החתול הפרסי הן מזן חתולי הבית שמהשירים שיער הכי פחות.

חתול פרסי

הקלאסי: חתול פרסי צילום: shutterstock

2. הבנגלי

 אחת הסיבות שחתולים אהובים כי הם מאוד אציליים בתנועות שלהם ומזכירים את בני דודיהם הגדולים הנמרים והפנתרים. הזדמנות נהדרת לגדל נמר בבית זה אם תבחרו לגדל חתול בנגלי, החתול הבנגלי הוא גזע חדש יחסית והוא פותח להיות בעל אופי חברותי ויחד עם זאת להציג מראה של חתול פראי. זהו חתול חזק מאוד, בעל מבנה אתלטי ושרירי מאוד, בעל פרווה קצרה ומדובר בחתול בית מאוד גדול. זכר ממוצע שוקל בין 4.5 ל 8 קילוגרם ויכול אף להגיע ל 9 ק"ג, ובניגוד לסטיגמות החתול הבנגלי לא נרתע ממים ואפילו מחבב אותו, נמר כבר אמרנו?

הנמרי: החתול הבנגלי צילום: shutterstock

 3. האביסיני

אתם בכל זאת בן אדם של כלב כי אתם אוהבים את האופי השובב והחברותי, הכירו את החתול האביסיני או החבשי בשמו השני. מדובר באחד הגזעים העתיקים ביותר, ישנה סברה כי גזע זה הוא צאצא ישיר של החתול המקודש ממצרים העתיקה. למרות היותו חתול עתיק, האביסיני הוא הוא החברותי והשובב בין חתולי הבית, הוא אוהב לשחק ואוהב ילדים במיוחד. הוא בעל פרווה קצרה וצבעה יכול להיות חום-אדמדם, אדום, כחול או חום-צהבהב. צבע עיניו יכול להיות: ענבר, אגוז או ירוק. גופו שרירי, חזק וגמיש, רגליו רזות ואוזניו גדולות, הזנב ארוך מאוד.

החברותי: חתול אביסיני

החברותי: חתול אביסיני צילום: shutterstock

 4. הסיאמי

אחת האשמות הקשות נגד חתולים זה שהם אינם נאמנים, הם סנובים ויעזבו ברגע שיציעו להם מקום טוב יותר. הדבר בכלל לא נכון על החתולי הסיאמים שכזה "דבק" עוד לא נתקלתם בו, החתול הסיאמי מאוד אוהב את בעליו וידאג להגיד לו יותר מרק שלום בכל פעם שיתקל בו. החתול הסיאמי הוא גם אוהב לדבר ולקבל יחס, הוא פתוח לנושאי שיחה והוא ישיב ביללה לכל נושא שתפנו אליו. הסיאמי הוא קל לזיהוי בזכות המראה הייחודי שלו  ראשו בצורת משולש, עיניו מלוכסנות ובעלות גוונים של כחול, פרוותו בהירה עם "קצוות כהים" - אוזניים, אף, רגליים וזנב שחורים.

הנאמן: חתול סיאמי

הנאמן: חתול סיאמי צילום: shutterstock

5. ספינקס 

אחרי שכבר התאהבתם כל חתול כבר ימצא חן בעינכם ואפילו חתול הספינקס, שאם תצאו מדעות קדומות מדובר בחתול נפלא. סימן ההיכר הבולט ביותר של גזע זה הוא היעדר הפרווה. עורו רך מאוד ועקב המחסור בפרווה, הוא רגיש מאוד לשינויי טמפרטורה. אבל חוץ ממראה ייחודי הוא חתול מאוד רגוע ונעים, ואוהב להתכרבל אצל בעליו. הוא חתול שלא אוהב להיות לבד ואם לא תייחסו אליו הוא ילך לחברים אחרים. כמו תוכונים כדי שיהיה לו מעניין מומלץ שתהיה לו חברה, אז כבר החלטתם לצאת מהסטיגמה ולקנות חתול ספינקס, קנו שניים שיעסיקו האחד את השני.

 

הייחודי: חתול ספינקס

הייחודי: חתול ספינקס צילום: shutterstock