הפסל דני קרוון הלך לעולמו בגיל 90

זוכה פרס ישראל נפטר במהלך השבת, והותיר אחריו אישה ושלוש בנות. "עצב נורא", ספד לו נשיא המדינה ריבלין והוסיף: "האומנות שלו תחסר לנו מאוד, הוא יחסר לנו מאוד". מועד הלוויתו טרם פורסם

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/21 21:47 יח בסיון התשפא

הפסל דני קרוון הלך לעולמו בגיל 90
דני קרוון ז"ל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפסל, הצייר ומעצב התפאורות הישראלי דני קרוון, נפטר היום (שבת) והוא בן 90. קרוון זכה בפרס ישראל בשנת 1977, ולפני זמן קצר אף קיבל את אות יקיר תל אביב-יפו, הותיר אחריו אישה ושלוש בנות.

קרוון נולד בתל אביב ב-1930. אביו, אברהם, היה גנן העיר תל אביב במשך כארבעה עשורים. ב-1949 למד ציור בבצלאל בירושלים. ב-1956 החל להשתלם בטכניקת ציורי קיר (פרסקו) באקדמיה של פירנצה ומאוחר יותר באקדמיה "גראנד שומיאר" בפריז.

בשנות ה-60, התמקד בפיסול אנדרטאות בבטון, ויצר את אנדרטת חטיבת הנגב בבאר שבע, כיכר הסובלנות על שם יצחק רבין בפריז, "כיכר לבנה" בפארק וולפסון בתל אביב, והקיר הדרומי של אולם מליאת הכנסת, המכונה "שאלו שלום ירושלם ישליו אהביך".

אנדרטת חטיבת הנגב. מיצירותיו של קרוון

אנדרטת חטיבת הנגב. מיצירותיו של קרווןצילום: Chen Leopold/Flash 90

נשיא המדינה רובי ריבלין ספד לו: "דני קרוון אהובנו, הלך מעמנו והעצב נורא. הוא היה יקר לנחמה ולי מאוד. דני היה דוגמא ומופת לאמן כמשרת ציבור. עבודותיו נוצרו בהזמנת גורמי ציבור, נבנו במרחבים ציבוריים והיו שם תמיד עבור הציבור הרחב. האומנות שלו תחסר לנו מאוד, הוא יחסר לנו מאוד.  אני שולח חיבוק של נחמה לחווה והבנות".