ישראל בגמר: עדן אלנה נתנה הופעה טובה והעפילה לשלב הבא

"תודה, شكرا, Thank you" בניגוד לתחזיות הפסימיות, המועמדת הישראלית עמדה במשימה והפעילה יחד עם עשרת השירים הטובים ביותר לשלב הגמר שישודר במוצ"ש. אלנה: "אמרתי שמע ישראל, בבקשה שנעלה לגמר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/21 07:47 ח בסיון התשפא

ישראל בגמר: עדן אלנה נתנה הופעה טובה והעפילה לשלב הבא
בניגוד לציפיות, הצליחה בגדול. עדן אלנה, צילום: EBU / ANDRES PUTTING

אחרי שבשנה שעברה בוטלה התחרות בשל הקורונה, השנה שום דבר כבר לא יעצור את עדן אלנה. הזמרת הצעירה שעלתה אמש (ג') על בימת האירוויזיון בהולנד בשלב חצי הגמר, עם ביצוע מעולה של השיר "set me free". גם שופטי התחרות והמצביעים ברחבי אירופה אהבו את ההופעה של אלנה, הניקוד שהיא קיבלה הכניס אותה לעשירייה המובילה, ויחד עם זה את הכרטיס לגמר.

אלנה עלתה להופיע לבמה בליווי של חמישה רקדנים שהיו מעוטרים ברצועות בד מיצידי גופם שדימו ציצית, עם סיום השיר קראה אלנה לעבר הקהל בקריאת תודה בארבע שפות: עברית, ערבית, אמהרית ואנגלית. לאחר שהוכרזה כי היא עולה לשלב הבא התראיינה אלנה לתקשורת ושיתפה בתחושותיה: "אני עדיין בשוק, אני חסרת מילים, אני כל כך מתרגשת, אני אוהבת את המדינה שלי, אני אוהבת את כולם. תודה על התמיכה. ישראל, זה בשבילך. אני מקבלת המון אהבה מהמדינה שלי".

גם אלנה עצמה חששה שלא תעלה לשלב הבא, כשההימורים ברחבי היבשת היו סקפטיים, בנוסף למצב הביטחוני שמציג את ישראל בעמדה פחות פופולרית. "אני לא חושבת שפחדתי מהם. ממש רציתי לעלות לגמר, אז התחבאתי מתחת לדגל שלי, ואמרתי 'שמע ישראל, שמע ישראל, שמע ישראל, בבקשה שנעלה לגמר'. לא חשבתי על השופטים, לא חשבתי על שום דבר. רק רציתי את זה בשביל המדינה שלי. אני מרגישה מבורכת ואסירת תודה" שיתפה אלנה בתחושותיה.

הגמר ישודר במוצאי שבת הקרוב בכאן 11, כאן חינוכית (אפיק 80 בשלט), בכאן תרבות, באתר וביישומון כאן בשידור ישיר, החל מהשעה 22:00. במידה ויחולו אירועים ביטחוניים המצריכים שידור חדשותי מיוחד, יופסק השידור בכאן 11, וימשיך כסדרו בשאר הערוצים והמדיות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן