הוענקו תעודות הוקרה לזוכי תחרויות החיבורים של מפעל הפיס

מנכ"ל מפעל הפיס, בני דרייפוס, העניק את הפרס לעשרת הזוכים והזוכות בשתי התחרויות, ואמר: "מפעל הפיס רואה חשיבות עליונה בקיום המיזם הייחודי הזה שמעודד כתיבה תורנית ומאמרי הגות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/21 11:58 יג באייר התשפא

הוענקו תעודות הוקרה לזוכי תחרויות החיבורים של מפעל הפיס
חמש הזוכות, צילום: יח"צ

בטקס מצומצם בהשתתפות בכירי הנהלת מפעל הפיס והזוכים בחמשת המקומות הראשונים במסלול הדתי לאומי של מיזם החיבורים 'וקנה לך חבר', העניק מנכ"ל מפעל הפיס, מר בני דרייפוס, תעודות הערכה והוקרה לזוכים שחיבוריהם נבחרו במקומות הראשונים על ידי חברי ועדת השיפוט של המיזם.

מנכ"ל מפעל הפיס, בני דרייפוס, אמר: "כגוף משמעותי שפועל לקידום עולם התרבות והרוח בכל החברה הישראלית, מפעל הפיס רואה חשיבות עליונה בקיום המיזם הייחודי הזה שמעודד כתיבה תורנית ומאמרי הגות ואנחנו שמחים בפירות היצירה שרק הולכים ומשתבחים משנה לשנה".

במקום הראשון בתחרות החיבורים, שנערכת זו השנה השביעית במסלול הדתי לאומי, זכה הרב עמנואל ליפשיץ, תלמיד ישיבת ההסדר הגולן, במלגה בסך 25,000 ₪, במקום השני זכה הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון, במלגה בסך 20,000 ₪, במקום השלישי זכה הרב עזריאל לאופר במלגה

ראש ישיבת הר עציון, הרב יעקב מדן, שזכה במקום השני בתחרות, אמר: "בבית המקדש פיס משמעותו דבר שמאפשר לעבוד את ה'. החיבורים האלו נותנים יותר תורה לעם ישראל" אמר והודה נרגשות להנהלת מפעל הפיס על "הדבר הגדול שזכו לעשות" ולצוות השופטים על מלאכתם המורכבת: "לכתוב מאמר הוא עבודה קטנה, להיות שופט זהו מאמץ מיוחד וכולנו שולחים את הערכתנו".

השנה עמד המיזם ברקע מגפת הקורונה והחיבורים נדרשו להשלכות ההלכתיות או ההגותיות של המגפה בכל חלקי התורה והשולחן ערוך תחת הכותרת "וחי אחיך עמך": 'אהבת האדם בשעת מגפה מול ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'. הנושא נבחר על רקע אתגרי הזמן והתקופה וההבנה שההתרחשויות מצריכות מענה תורני מפורט על שורה ארוכה של נידונים שהמגפה והשפעותיה הגלובליות מעוררות.

הזוכים בפרס

הזוכים בפרסצילום: יח"צ

"מאמרי ההגות של הזוכות אותם קראתי החכימו וריגשו אותי באופן אישי"

בטקס נוסף של שנערך לכבודן של חמש הזוכות במקומות הראשונים במיזם החיבורים של מפעל הפיס, העניק מנכ"ל מפעל הפיס דרייפוס, תעודות לזוכות שחיבוריהן נבחרו במקומות הראשונים על ידי חברות ועדת השיפוט של המיזם.

"מפעל הפיס גאה להוביל את מיזם החיבורים התורניים. כגורם משמעותי מאד בקידום עולם התרבות והרוח בכל החברה הישראלית, אנחנו רואים חשיבות עליונה בהמשך קיומו של הפרס. מאמרי ההגות של הזוכות אותם קראתי החכימו וריגשו אותי באופן אישי. מדובר בכתיבה ברמה הגבוהה והעמוקה ביותר שהולכת ומשתבחת משנה לשנה. מפעל הפיס ימשיך להוביל את המיזם הייחודי הזה גם בשנים הבאות", אמר.

במקום הראשון בתחרות החיבורים, זו השנה הרביעית במסלול הנשים, זכתה גב' אור גרטנלוב במלגה בסך 25,000 שקלים, במקום השני זכתה גב' עידית שילה במלגה בסך 20,000 שקלים, במקום השלישי זכתה גב' תהילה פרידמן במלגה בסך 15,000 שקלים, במקום הרביעי זכתה גב' חיה גרשוני במלגה על סך 10,000 שקלים ובמקום החמישי גב' אורית ג'ושוע במלגה בסך 5,000 שקלים. 

גם חיבורי הנשים עסקו השנה במגפת הקורונה והחיבורים נדרשו להשלכות המגפה תחת הכותרת 'כל משבריך וגליך עלי עברו'.