אורי גלר: "אני חילצתי את הספינה בתעלת סואץ"

אמן החושים הישראלי טוען כי הוא זה שהצליח להניע את ספינת המשא הענקית "EVERGEEN" שנתקעה בתעלת סואץ - בעזרת כוח המחשבה שלו בלבד

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 30/03/21 23:15 יז בניסן התשפא

אורי גלר: "אני חילצתי את הספינה בתעלת סואץ"
אורי גלר, צילום: Hadas Parush/Flash90

ימים רבים עקב העולם במתח אחר מצבה של ספינת המשא הענקית "EVERGEEN" שנתקעה בתעלת סואץ, ותקעה איתה את מרבית הסחר הימי העולמי. רק לאחר שישה ימים הצליחו לחלץ את הספינה ולשחרר את הפקק של מאות הספינות מכל רחבי העולם שנתקעו בגללה. על אף שהמהנדסים ההולנדים הם אלו שחילצו אותה, אמן החושים אורי גלר טוען שהוא זה שעשה זאת, בעזרת כוח המחשבה שלו.

בראיון לעופר חדד, סיפר גלר את השתלשלות העניינים מנקודת מבטו: "ספינה נתקעה, התחלתי לקבל אימיילים מכל העולם: 'אורי, תעקם את הספינה' ו'תזיז אותה', ואז פתאום התקשרו אליי עיתונאים בריטיים, עיתון ענק, 'סטאר', רצו שאני אעשה איתם את הנושא של להזיז את הספינה עם כוח המחשבה".

גלר המשיך: "אני אמרתי 'למה לא?', הרי כבר עשיתי דברים הרבה יותר מוזרים מזה. פשוט נתתי הוראה להתרכז ב-11:11 בבוקר, 11:11 בערב, ולנסות להזיז את הסירה. תרצה להאמין או שלא – הספינה זזה ב-23:14. "תתפלא, זה קרה כך".

אמן החושים הציג בפני המראיין מסמך שלטענתו מגיע מאתר האינטרנט של ה-CIA, שבו הם מאשרים שיש ברשותו כוחות על-טבעיים. "זה מה שה-CIA כותב עליי", הצהיר גלר והחל להקריא מהמסמך: "כתוצאה מהצלחתו של גלר בתקופת הניסוי היננו מעריכים שהוא הדגים את יכולתו התפיסתית, העל-טבעית, באופן משכנע וחד משמעי". כשסיים להקריא, גלר ציין: "יש כוחות ואתה לא יכול להכחיש זאת".