ההצגה "משפט פיתגורס" של מכללת אמונה עולה על הבמה

למרות הסגרים ועצירת עולם התרבות בשנה האחרונה, הסטודנטיות של מכללת אמונה לא ויתרו ועמלו במשך שנה שלמה לבנות הצגה שהחזרות אליה נערכו דרך הזום. רחל מימון- שוורץ, מנהלת החוג לתיאטרון במכללת אמונה: "אני גאה מאוד בשחקניות ובצוות שהקימו פה לחיים עולם ישן ונעלם שהפך בכוחה של האומנות לרלוונטי ונוגע לכולנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/21 17:16 א בניסן התשפא

ההצגה "משפט פיתגורס" של מכללת אמונה עולה על הבמה
משפט פיתגורס, צילום: חנה טייב

שחקניות במלוניות קורונה, סגרים, איסור התקהלות בחדרים סגורים וקשיים רבים ונוספים עמדו במהלך השנה האחרונה מול מחלקת התיאטרון של מכללת אמונה. על אף הקשיים החליטו הסטודנטיות יחד עם הצוות לצאת לדרך למרות הכל ולנסות להרים הצגה איכותית גם אם זה בתנאים שונים מבדרך כלל.

הסטודנטיות בחוג לא התפשרו ועבדו ביסודיות במשך תקופה ארוכה על הצגה המייצגת את התקופה האחרונה בה רוב החברה הישראלית הייתה מסוגרת בבית.

התאמנו דרך הזום

התאמנו דרך הזוםצילום: חנה טייב

המחזה "משפט פיתגורס", שנקטל בעבר על ידי המבקרים וירד מבמות "הבימה" במהירות הבזק, מתגלה ממרחק השנים כנבואי.  בעיבודה של קרישה קוטב, הופכת המסה הפואטית של אלתרמן לרלוונטית בעיסוקה במוסר, צדק ויחסים בין אדם למכונה בתקופת מגיפה שבה אדם לא פוגש אדם.
המחשב פיתגורס הפך לאנסמבל רקדניות שמביאות לבמה את עוצמות הרגש שמתגלות בבינה המלאכותית אותה חזה אלתרמן בשפתו הפואטית שחודרת ללב.

רחל מימון שוורץ, ראש החוג לתיאטרון: ''יצאנו לדרך, ערב פרוץ הסגר השני ואמרתי לסטודנטיות ולבימאית שבתקופה כזו צריך להיות משוגע בשביל ליצור תיאטרון ואנחנו חייבות להיות משוגעות כי זה האוויר שלנו. הרגשנו כמו לפני מלחמה שרק מי שלא יראה ולא רך לבבה קופצת לשדה הקרב. אחרי תקופה לא פשוטה, במהלכה חיבקנו (מרחוק) שחקניות שחלו בקורונה ופונו למלונית וגם משם עשו חזרות, עברנו בידודים וסגרים נוספים, ובכל הכוח, המשכנו את העבודה על המחזה. אני גאה מאוד בשחקניות ובצוות שהקימו פה לחיים עולם נעלם שנוגע לכולנו".

עלה ונקטל לפני שנים ב"הבימה", אך כעת עולה מחדש

עלה ונקטל לפני שנים ב"הבימה", אך כעת עולה מחדשצילום: חנה טייב