הסופר סמי ברדוגו זכה בפרס ספיר לשנת 2020

ברדוגו זכה בפרס על ספרו "חמור", ויקבל מענק בסך 150 אלף שקל ממפעל הפיס וספרו יתורגם לערבית ולשפה זרה נוספת על פי בחירתו. מנימוקי השופטים: "מעשה ספרותי נועז המתנגד למנגנוני בניית נרטיב המתקדם לקראת מטרה ותכלית"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 28/02/21 19:40 טז באדר התשפא

הסופר סמי ברדוגו זכה בפרס ספיר לשנת 2020
סמי ברדוגו, צילום: משה שי, פלאש 90

פרס ספיר לספרות לשנת 2020 הוענק היום (א') לסופר סמי ברדוגו על ספרו "חמור" (הוצאת הספרייה החדשה), על ידי ועדת הפרס בראשות עו"ד אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר. בשבוע שעבר הוכרז הזוכה בפרס ספר הביכורים - 'ירח' של דורי פינטו. ברדוגו בן ה-51 זכה בפרס לאחר שהיה מועמד ארבע פעמים בעבר, ובזכייתו גבר על ארבעה סופרים אחרים שהיו מועמדים לזכייה.

הסופר יקבל מענק על סך 150 אלף ש"ח וספרו יתורגם לשפה הערבית ולשפה זרה נוספת על פי בחירתו. בנוסף, ירכוש מפעל הפיס מהדורה בת 500 ספרים מספרי חמשת הסופרים שנבחרו במסגרת "הרשימה הקצרה", בנוסף לספרו של הזוכה, ויעניק אותם לספריות ציבוריות ברחבי הארץ.

בנימוקי הוועדה בבחירה בברדגו נכתב: "בלשון וירטואוזית ומקורית בתכלית, בחוכמה ובאומץ, 'חמור' של סמי ברדוגו מאיר פינות של עזובה והזנחה בדרך שטרם נעשת. פינות גשמיות — כמו הפריפריה, הגוף, אבטלה, בעלי חיים, חצרות ושדות בור — וגם פינות עזובות בתודעה ובמחשבה. הספר מצליח לייצג גם את הסתמיות של התודעה, את הריק, ואף על פי כן דמויותיו נותרות בזרותן ובכך גם שומרות על עצמאותן. 'חמור' הוא מעשה ספרותי נועז המתנגד למנגנוני בניית נרטיב המתקדם לקראת מטרה ותכלית".

מלבד פלמור, בוועדת הפרס חברים גם חוקר הספרות פרופ' אבנר הולצמן מאוניברסיטת תל אביב, חוקר התרבות והספרות ד"ר שגיא מעין מממכללת ספיר, חוקרת הספרות ד"ר שירה סתיו מאוניברסיטת בן גוריון, ראש המחלקה לספרות משווה באוניברסיטת בר אילן, ד"ר מיכל בן חורין, המשורר ויוצר הקולנוע עמיחי חסון והעיתונאי ומבקר הספרות אלעד בר נוי. עוד הוסיפו השופטים בנימוקיהם: "'אין בכלל סיפור חיים', כותב ברדוגו. 'יש רק חייך, רק חיים'. זוהי כתיבה שכולה הוויה טהורה – רגע ברגע, חי וחריף".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן