ארץ נהדרת על החיקוי של הרב קנייבסקי: "היינו צריכים לעבות את מערך האבטחה על האולפנים"

עורך ארץ נהדרת, מולי שגב, התייחס בראיון לגל"צ להצגת דמותו של מנהיג הציבור החרדי בתכנית הסאטירה: "הוא נמצא בצומת כל כך משמעותית שקובעת את גורלנו בתקופה האחרונה"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 28/01/21 10:40 טו בשבט התשפא

ארץ נהדרת על החיקוי של הרב קנייבסקי: "היינו צריכים לעבות את מערך האבטחה על האולפנים"
צילום: ליאור בורג

תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת" עוררה סערה אתמול (ד') כשפרסמה על כוונתה להציג חיקוי של הרב קנייסבקי, ממנהגי הזרם הליטאי בציבור החרדי. תגובות גינוי חריפות נשמעו מצד פוליטיקאים רבים, ביניהם ח"כ משה גפני (יהדות התורה) שאמר על יוצרי התוכנית "שיישרפו בגיהנום". הבוקר התייחס לראשונה העורך הראשי של התוכנית, מולי שגב, לנושא בראיון לגל"צ.

"אני לגמרי מקבל את הביקורת. מצד שני, האיש נמצא בצומת כל כך משמעותית שקובעת את גורלנו בתקופה האחרונה. אחרי השבוע האחרון אפשר לא לעשות מערכון על קנייבסקי?", אמר שגב.

כשנשאל שגב האם עלה בדעתו שציבור רחב ייפגע מהמערכון, השיב: "עלה בדעתי ואני חושב שרובם גם התקשרו אליי ב-24 השעות האחרונות והשאירו לי הודעות".

עורך התכנית סיפר על סיטואציה שנוצרה בעקבות הסערה: "בגלל המצב היינו צריכים לעבות את מערך האבטחה על האולפנים. ישבנו לצהריים ופתאום הלכה לכיווננו קבוצה של חרדים, המאבטחים זינקו ולקח כמה שניות להבין שזה הקאסט של זהו זה שהיה בצילומים באולפן ליד".

בשיחה עם "חי בלילה", הגיב אריה, נכדו של הרב קנייבסקי לסערה בעקבות המערכון. "כואב לאנשים מאוד. סבא שלי הוא דמות רוחנית שמאות אלפי אנשים לא זזים בלעדיה. בשבילם זה קשה". נכדו של הרב אמר כי הם לא יצפו במערכון: "זה לא מעניין את סבא שלי. הוא לא אמור לדעת דבר כזה, זה לא עסק שלו. מה שמעניין אותו בחיים זה רק התורה".