"זו הגבורה שלי": יד לאחים קיים מסיבת חנוכה יחד עם הנשים שחולצו

בסימן מעשי הגבורה שלהן: עמותת "יד לאחים" קיימה את מסיבת החנוכה השנתית לנשים שחולצו ומלוות על ידי העמותה. האירוע היה בנוכחות הרב שמואל אליהו בירך את הנוכחות ואת סיפורי גבורתן

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/20 11:04 כט בכסלו התשפא

"זו הגבורה שלי": יד לאחים קיים מסיבת חנוכה יחד עם הנשים שחולצו
הרב שמואל אליהו , צילום: עמותת "יד לאחים"

בכל שנה עמותת "יד לאחים" מקיימת אירוע חנוכה, עם המטופלות וילדיהן, בערב גדול ומושקע. השנה, בשונה משנים עברו, אירוע הדלקת הנרות של חנוכה התקיים בזום וחולק לשני ערבים שונים.

בנר הראשון של חנוכה התקיימה הדלקת נרות לילדי המטופלות. מבעוד מועד, נשלח לכל ילד/ה שי לחג שהמטופלות התבקשו למסור רק בזמן אירוע ההדלקה. באירוע עצמו ילדי המטופלות נהנו ממופע ילדים מרהיב לכבוד החג ומטקס הדלקת הנרות.

בנוסף, ביום ראשון, נר שלישי של חנוכה, התקיימה הדלקת נרות לנשים ולמטופלות של עמותת "יד לאחים". הרב שמואל אליהו בירך את הנוכחות והתקיים מופע מעצים, בליווי מוסיקלי של הזמרת יהודית בלוך. כמו כן, עמותת "יד לאחים" שלחה לכל מטופלת ערכת חנוכה ובה חנוכייה, נרות וסדר הברכות על מנת שיקיימו את מצוות החג כראוי.  

בנוסף בערב הנשים, הוקרן סרטון מרגש המספר את מעשי הגבורה של הנשים בעמותה. מטופלות העמותה יצאו באומץ רב ממערכות היחסים המורכבות בהן חיו, עם בני מיעוטים, ושבו אל חיק היהדות.
מיכל (שם בדוי), מטופלת בעמותה, שיתפה בסרטון את סיפורה: "אחרי שנים שבעלי הערבי ריסק אותי נפשית וכלכלית, התחלתי להרגיש שאני רוצה לעזוב אותו. רציתי לאזור אומץ וללכת למישהו שיאהב ויכבד אותי, אבל לא היו לי את הכוחות. אחרי שנים פניתי לעמותת "יד לאחים" והם סייעו לי לצאת מהכפר. היום אני עובדת, חוסכת כסף וחיה בלעדיו חיים מאושרים, זו הגבורה שלי."

מטופלת נוספת שיתפה כי האתגר שלה: "במשך השנה וחצי האחרונות השלמתי לבגרות מלאה. אתגרתי את עצמי והצלחתי. עצם העניין שאני מחזיקה בבגרות מלאה מקנה לי ביטחון ואופציה לעבוד בעבודה טובה יותר ומשמעותית. בכל פעם שהיה לי קשה התקשרתי למטפלת שלי מעמותת "יד לאחים" והיא חיזקה אותי. אני כל כך גאה בעצמי שאחרי כל החיים הקשים שעברתי, רציתי, הצלחתי ועשיתי את זה".

שורי קוסטליץ, מעמותת "יד לאחים": "בכל שנה אנו מקיימים אירוע חנוכה גדול עם כל המטופלות וילדיהן. זהו אירוע שגורם לנשים רבות להבין שהן חלק ממשהו גדול ורבות מהן אף רואות בעמותה ובשאר המטופלות משפחה. השנה התמקדנו במעשי הגבורה של הנשים וסיפורי חייהן, כי דווקא בתקופת הקורונה, בה מציאות החיים משתבשת, חשוב להתגאות החוזקות שלנו ובמה עשינו טוב בעולם".