'רבנו' - סדרה חדשה על ר' נחמן מברסלב

תאגיד השידור 'כאן' יעלה בסדרה חדשה, לקראת ראש השנה, שתספר את סיפורו יוצא הדופן של ר' נחמן מברסלב, בהשתתפות שולי רנד, איתי תורג'מן, נועה ירון ועוד, ועם מוזיקה מקורית של אביתר בנאי

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/20 13:14 כו באב התשפ

'רבנו' - סדרה חדשה על ר' נחמן מברסלב
ציון ר' נחמן מברסלב, צילום: shutterstock

רבי נחמן מברסלב הלך לעולמו לפני 210 שנה, ועל אף זאת משנתו ועולמו הרוחני הפכו רלוונטיים לרבים בציבור היהודי, שהפכו אותו למעין גורו המשפיע על דרכם בחיי היומיום שלהם. 

הסדרה "רבנו" מבית היוצר של הבמאי אור ישר (עוד ניפגש, זרע קודש), שתשודר החל מיום רביעי, ה-2 בספטמבר, בשעה 21:15 מספרת בשלושה פרקים בכאן 11, ובשלושה פרקים בדיגיטל של כאן, את סיפורו של רבי נחמן מברסלב, רב חסידי ומסתורי שהיה שנוי במחלוקת כל חייו, וגם היום רבות המחלוקות סביב תורתו וממשיכיו. יוצרי הסדרה מנסים להבין את פשר התופעה ההולכת וגדלה בחברה הישראלית, את מאפייניה, חסידיה המגוונים ואת המשך דרכה.

בכל פרק מובא פן אחר של רבי נחמן. הפרק הראשון עוסק בדמותו ובמשנתו של רבי נחמן, ומסיר את הערפל מדמותו האניגמטית. הפרק השני עוסק בחסידיו שעסקו בשימור מורשתו והפצתה לאחר מותו. הפרק השלישי עוסק בנסיבות שהביאו להפיכתו לגיבור תרבות בישראל של ימינו ובהשפעתו על החברה הישראלית עד היום. פרקי הדיגיטל עוסקים בסיפור מאחורי הקלעים של העלייה ההמונית לרגל לעיירה האוקראינית אומן, שם קבור רבי נחמן.  

קריינות וקטעי משחק: איתי תורג'מן ושולי רנד 

מוזיקה מקורית: אביתר בנאי ותמיר מוסקט

בין המשתתפים בסדרה: נועה ירון, צבי יחזקאלי, עמוס שוקן, פרופ' חביבה פדיה, פרופ' ניסים ליאון, ד"ר תומר פרסיקו , פרופ' צבי מרק ועוד.