תרשי לעצמך להרגיש

מכירות את הרגע הקסום הזה לפני שבת שבין הלחץ והבלאגן את מוצאת את הזמן ללבוש בגד שבת ולרגע להרגיש טוב עם עצמך? איך לומדים להרגיש את זה שוב?

חדשות כיפה דורית שרמן 21/09/16 11:53 יח באלול התשעו

תרשי לעצמך להרגיש
shutterstock, צילום: shutterstock

כמה פעמים אנחנו עומדות מול המראה ושופטות את עצמנו, "אוף השמנתי, אוי התקמטתי ,איזה בעסה אני נראת עייפה...". רגע לפני יום הדין, לפני שאנחנו שוב שופטים את עצמנו, וכמובן רגע לפני מרתון הקניות והירידים, זה הזמן לעצור את הטירוף ולהשקיע כמה דקות של מחשבה. תרשי לעצמך לגעת, להרגיש ולהתחבר לעצמך מתחת לכיסוי - לבגד.

מכירות את הרגע הזה לפני שבת. הבית באטרף, משימות אחרונות, צעקות, "תחתוך ת'נייר טואלט" "תגהצי את החולצה". ובין הבלגאן הזה את נכנסת נכנסת למקלחת, נועלת את הדלת, נהנית מהשקט, רגע של חסד, בשקט עם עצמך . את בוחרת בנחת מה ללבוש, לובשת בגד שבת יפה ומחמיא, הבגד הכי יפה בארון, מתאפרת בנחת ואופס כמו קפיץ פנימי נסתר מהעין, משהו בי מזדקף, מתיישר, מחייך, נרגע, "נעים מאוד חזרתי לעצמי".

את הרגע הקסום הזה ,אנחנו יכולות לקחת איתנו לעוד רגעים בחיים ,זו תנועה בנפש של פנים וחוץ, גוף ונפש. החוץ משפיע על הפנים, כשאנחנו נראות טוב אנחנו משדרות חוזק, עוצמה, נוכחות, אנרגיה חיובית. כשאנחנו זורקות על עצמנו איזה סמרטוט, אנחנו נראות כמו הצרות שלנו..."אחרי המעשים נמשכים הלבבות".

במפגש שלי מול נשים ,אני נותנת מקום לשיח המשותף להרגיש ,לחוות ,להפסיק לשפוט את עצמי

לדעת להתלבש נכון ,זה לדעת להתאים את הבגד למבנה הגוף. בסך הכל מדובר על יצירת אשליה אופטית. את מחליטה ואת בוחרת לאיזה מקום בגופך את מושכת את תשומת הלב, לאן העין שתתבונן בך תסתכל. זאת ההזמנות שלך לחזק ולהעצים את הטוב שבך, את האיברים שאת אוהבת. אם יש לך אגן רחב, אל תלבשי חצאית עם כיסים או עם הדפסים בצדדים שימשכו את תשומת הלב לאזור הרחב שלך, במקום זה תלבשי חצאית בגזרה גבוהה, בד שנופל ונשפך ולא מבליט את האגן. כך גם את החגורה יש למקם במותן ולא באגן. אם יש לך זרועות רחבות אל תלבשי שרוולון צמוד ומבליט או חולצת בסיס צמודה, במקום זה תלבשי עליונית קצת יותר רחבה ורפויה באזור הזרועות. חשוב לזכור שהבחירה והשליטה נמצאים בידיים שלך.

אחת מחוויות הילדות שלי בראש השנה זה שבית הכנסת הופך לאולם של תצוגת אופנה, הדלת בכניסה הופכת למסלול דוגמנות. בשקט- בשקט, תוך כדי תפילה, כל אחת שנכנסת בדלת - כולן מסובבות את הראש, מסתכלות, בוחנות ומודדות.

אם את רוצה להרגיש יפה ,להרגיש טוב עם עצמך אל תתלבשי בשביל כולן. משפטים כמו "מעניין אם אקבל מחמאות על השמלה החדשה שקניתי ...", "וואלה ,ההיא קנתה את השמלה שהתלבטתי בחנות אם לקנות" יעשו לך רק רע. תתלבשי בשביל עצמך ,תאהבי את עצמך כמו שאת ותזכרי "את הכי יפה עם החיוך שלך והחן שבך".

סטיילינג זה סגנון, הזדמנות שלך לבטא את עצמך, להוסיף טא'צ אישי, לבטא את המיוחדות שבך ולהוסיף קצת מלח ופלפל להופעה שלך. את לא רוצה להיכנס לבית כנסת ולראות עוד 20 נשים לבושות כמוך. אל תפחדי להוסיף עניין ללוק שלך באמצעות אקסוסוריז או צבע לא צפוי שקצת שובר את המראה הרגיל. מותר לפעמים קצת להתפרע, לצאת מאזור הנוחות, להכיר ולחוות את עצמי מחדש ממקום של התחדשות והתרעננות. תעשי מה שנח וטוב לך - כי הפנים והחוץ הולכים ביחד.

הכותבת היא סטייליסטית ומעבירת סדנאות בתחום