תרבות ההשתקה: איזו קבוצה ב-WhatsApp כולם משתיקים?

ל-93% ממשתמשי הוואטסאפ יש קבוצת 'משפחה'. 87% משתייכים לקבוצת 'חברים'. ורק 4% מתפעלים קבוצה של דת ובית כנסת. ענקית ההודעות חוגגת 8 וחברת פרטנר בדקה איזה קבוצות אנחנו אוהבים ועד כמה אנחנו משתיקים

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/02/17 09:35 א באדר התשעז

תרבות ההשתקה: איזו קבוצה ב-WhatsApp כולם משתיקים?
Shutterstock, צילום: Shutterstock

וואטסאפ חוגגת 8 חורפים ובחברת פרטנר החליטו לבדוק לאילו קבוצות אנחנו אוהבים להשתייך ולאילו פחות. כך מפרסם היום שגיא כהן בידיעות אחרונות.

בסקר שנערך בדצמבר האחרון, נדגמו 600 אנשים מעל גיל 18 במטרה לעקוב אחר תרבות הוואטסאפ של הישראלים. הקבוצה הפופולרית ביותר היא קבוצת 'משפחה', אליה משתייכים 90% מהנשאלים. אחריה הגיעה קבוצת 'חברים' ש-87% ממשתמשי וואטסאפ חברים בקבוצות בעלות שם דומה. אומרים שהישראלי אוהב לעבוד? מסתבר שהוא אוהב גם להיות חלק מקבוצת 'עבודה', כפי שמעידים על עצמם 70% מהנדגמים.

בהמשך הרשימה ניתן למצוא קבוצות רבות ומגוונות כמו 'הורי גן ובית הספר' (38%), 'שכונה/ועד בית' (33%), וקבוצות נישה קטנות כגון, 'ספורט' (6%), 'אוכל ובישול' (5%), 'דת ובית הכנסת' (4%), 'פעילות קהילתית' (3%) וקבוצת 'טרמפים' (2%).

בסקר נבדקו גם שיעורי ההשתקות של הקבוצות. במקום הראשון ניצבת קבוצת ועד הבית עם 45% השתקות מבין חברי הקבוצה. למקום השני הגיעה קבוצת הגן ובית הספר שאותה משתיקים 41% ומעט אחריה, מסתבר שהישראלים אולי אוהבים לעבוד ולהשתייך לקבוצת וואטסאפ של העבודה, אך גם אוהבים להשתיק אותה (35%).

את הקבוצות הפופולריות ביותר, אנחנו גם מעדיפים פחות להשתיק, כשאת קבוצת החברים משתיקים 30% מחבריה ואת קבוצת המשפחה משתיקים 23% בלבד.