"שלא נבזבז אף רגע מיותר"

"הרצח הזה, עם כמה שזה נשמע קשה, עורר בי חיזוק על משמעות החיים". היוצר יאיר פלד, חבר ילדות של אודי פוגל ז"ל, בשיר חדש בעקבות הרצח המתועב ההוא

חדשות כיפה אורי פולק 21/02/12 16:16 כח בשבט התשעב

"שלא נבזבז אף רגע מיותר"
יחצ, צילום: יחצ

מתוך השבר, מגיעה האמונה: שיר חדש של היוצר יאיר פלד, שנכתב לאחר רצח חמשת בני משפחת פוגל ז"ל, מבקש להביע את הכאב האישי שחווה היוצר בעקבות רצח חבר ילדותו, הרב אודי פוגל ז"ל, לפני למעלה משנה.

פלד, יוצר וידאו ואנימציה באתרים "לאטמה" ו"ערוץ מאיר" (וגם מבקר המוזיקה של בכיפה), עובד בשנים האחרונות על אלבום בכורה שיצא בקרוב לאור, יחד עם הזמר יהודה גלאנץ. "זהו שיר אישי שכתבתי בעקבות רצח משפחת פוגל ז"ל, לאור העובדה שאודי ז"ל היה חבר ילדותי וחבר קרוב אליי. הרצח המתועב עורר בי שאלות אמוניות על הסיבה והמסובב, וכל כמה שזה נשמע קשה, גם עורר בי חיזוק אמוני", מספר פלד לכיפה.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/221201236638.mp3[/embed]

לדבריו, הרצח המתועב באיתמר הצליח לעורר בו "חיזוק על משמעות החיים שלנו, על היכולת להסתכל ולהביט סביב ולא לבזבז זמן מיותר". פלד אומר כי באמצעות השיר הוא ניסה להביע את עמדתו על "חיבור בין אנשים, אפילו קרובים, שאף פעם אנו לא מספיקים להסתכל בהם פנימה בגלל קוצר הזמן או בשל תירוצים כאלו ואחרים".

"מסופר על רבי נתן מברסלב שהיה מסתובב וחש כל יום כאילו זהו יומו האחרון עלי אדמות. אודי נמצא איתי בכל יום", מספר פלד. לטענתו, "משפחת פוגל כללה אנשים רגילים שעברו משברים וחיו מתוך תחושת שייכות אמיתית לכלל ישראל, הגשימו ומימשו את עצמם בדרך ארץ ובצניעות מופתית, בלי וויתורים על חיי משפחה וחינוך בריאים".

מילים ולחן: יאיר פלד, קלידים ועיבוד: תמיר גרוס, מיקס ומאסטרינג: אסף רטוביץ

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן