שכחו אותו בבית

תכנית הסאטירה 'הכל שפיט' גלגולה החדש של 'לאטמה' תעלה לשידור ביום חמישי הקרוב אך ללא מגישה המיתולוגי אלחנן אבן חן, הלכנו לבדוק להיכן הוא נעלם

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 02/02/15 15:46 יג בשבט התשעה

שכחו אותו בבית
יחצ, צילום: יחצ

פרק הבכורה של תכנית הסאטירה הימנית 'לאטמה' בשמה החדש 'הכל שפיט', תעלה ביום חמישי בערב. אך הפרומו הקצר אותו כבר ראינו ופרסום חלק משמות השחקנים לימד אותנו שצמד המגישים המיתולוגי של התכנית נעלם מקדמת הבמה.

רונית אברהמוף-שפירא שובצה לתפקידי משנה ואילו המגיש אלחנן אבן חן לא שובץ כלל לתכנית החדשה. אבן חן הגיש יחד עם רונית את מהדורת השבט במשך ארבע שנים ודמותו 'הממלכתית' המשעשעת בצרוף המילים "ללא משוא פנים" הייתה חלק בלתי נפרד מהצלחתה של התכנית.

לא היה קל למצוא זמן פנוי בכדי לשוחח עם אבן חן כדי להבין מדוע הוא אינו חלק מהתכנית החדשה, הוא משחק בכמה הפקות תיאטרון בו זמנית ובתכנית טלוויזיה לילדים בערוץ 'הידברות'.

"ההתנהלות כלפי השחקנים הוותיקים הייתה לא נעימה, שמעתי על כך שהתכנית עולה לבסוף בערוץ הראשון דרך התקשורת אף אחד לא טרח להרים אליי טלפון וליידע אותי. היינו אלו שהיו חלק בלתי נפרד מהמוניטין של התכנית וההתעלמות ממנו היא אכן לא הייתה נעימה", אומר אבן חן ל'כיפה'.

הוא לא שש להיכנס לנושא, "אני ב"ה לא מובטל בימים אלו ועובד בתור שחקן במשרה מלאה כמו גם הצגה חדשה שאני עובד עליה שתהיה בעצם מהדורת השבט בגרסת במה. לאטמה זה כרטיס כניסה טוב ממנו אני נהנה ואני שמח שהייתי חלק מזה ואני בהחלט מקווה שהתכנית תצליח בקונספט החדש".

אין לך טענות כלפי ההפקה שלא נבחרת להמשיך ולהגיש את המהדורה?

"אני בהחלט חש שמפיק התכנית מטעם הערוץ הראשון, משה אלפי, שהוא בחור דתי משלנו נהג כלפיי בצורה לא ראויה כלל, התקשרתי אליו בזמנו והוא אמר לי שזו תכנית חדשה שאינה קשורה אליי זאת למרות שהתכנית החדשה בהחלט מסתמכת על הרייטינג שהיה לנו ועל המעורבות שלי בעניין".

אבן חן מתייחס גם לליהוק החדש של התכנית, "בהפקה בחרו ללכת על סלבריטאים בניגוד לחשיבה הראשונית ולמרות ההצלחה הגדולה גם ללא שחקנים מוכרים ולכן כנראה שאני אינני חלק מ'הכל שפיט'. לדעתי, בחירת סלבריטאים שימניותם מוטלת בספק פוגעת בעיניי באותנטיות של התכנית".

"זה מאכזב וברור שרציתי להיות חלק מזה. הייתי חלק מאלו שהפעילו את המאמצים שזה יגיע לטלוויזיה והיינו חלק מצילום הפיילוט אותו הגשתי יחד עם רונית ונועם (יעקובסון נ.ל) שבעקבותיו לבסוף נכנסה התכנית לערוץ הראשון מה שהגדיל את הציפיות האישיות שלי שאמשיך להיות חלק מזה", אומר אבן חן.

האם ניסית להיות חלק מהתכנית החדשה?

"דיברתי בצורה ברורה עם אלפי, שאלתי אותו מדוע אני צריך לדעת מחבריי שיש אודישנים לתכנית ואני בעצמי לא ניתן לי הצ'אנס ולא פנו אליי. הוא הזמין אותי לאודישן, בתנאי שאראה לו דמויות אחרות שלא עשיתי כשדרן. ההזמנה הייתה תמוהה, אך וויתרתי על כבודי וניגשתי לאודישן, התברר שהוזמנתי לאודישן עם עוד שחקנים רבים שכולם לא הבינו מה אני עושה שם בתפקיד 'זה שרוצה להתקבל ללאטמה'...".

אבן חן מדגיש, כי הוא אינו עסוק בכך שהוא אינו חלק מהתכנית, "התאכזבתי אך אני המשכתי מזמן הלאה ואני מאחל לתכנית שהדברים לא ייפגעו ושעם ישראל יקבל תכנית ימנית "ללא משוא פנים" ללא הטיות. אני מקווה שערוץ אחד שלא שש לקבל את התכנית לא יטיל מגבלות על התכנים והתכנים החשובים של לאטמה יגיעו לקהל נרחב ככל האפשר".

מפיק התכנית משה אלפי אמר בתגובה ל'כיפה': "אלחנן הוא איש שאני מאוד מעריך. לא פגעתי בו. ולא אפגע בו. ובוודאי לא אפגע בזכויות העומדות לו מן העבר. הכל שפיט היא הפקת טלוויזיה שהדרישות שלה שונות מהפקת אינטרנט. ההחלטות שעשיתי כמפיק ראשי כולן מקצועיות נטו. ואני מאחל ומייחל לאלחנן הצלחה גדולה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן