"שטיסל" תשודר בערוץ הראשון

סדרת הדרמה המצליחה תשודר מידי שבוע בימי חמישי בערוץ הראשון ותגולל את סיפורה של משפחת שטיסל על דורותיה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 24/01/16 18:40 יד בשבט התשעו

"שטיסל" תשודר בערוץ הראשון
yes, צילום: yes

לאחר ההצלחה הגדולה בכבלים (ובמיליון אתרי הורדות וצפייה ישירה) הערוץ הראשון ישדר את הסדרה עטורת השבחים "שטיסל" של yes בימי חמישי ב-21:50.

"שטיסל" היא סדרת דרמה כובשת שהפכה ללהיט של ממש בציבור הדתי והחרדי. היא מספרת את סיפורם של רווק חרדי צעיר ואביו האלמן, שותפים לדירה, להומור ציני ולחיפוש אחר אהבה ומעט חום אימהי.

הסדרה, בכיכובם של דבלה גליקמן, מיכאל אלוני ואיילת זורר זכתה ב-11 פרסי האקדמיה לטלוויזיה 2013, בהם: פרס הסדרה הטובה ביותר, פרס השחקן הטוב ביותר שהוענק לדבלה גליקמן, פרס התסריט לסדרת הדרמה שהוענק ליונתן אינדורסקי ואורי אילון ועוד.

[embed]

]

מאה שערים, שנות האלפיים. בדירה קטנה, בקומה רביעית בלי מעלית, עם מרפסת המשקיפה לרחוב החרדי השוקק בירושלים, גר עקיבא (מיכאל אלוני), רווק חרדי עם נפש פיוטית, יחד עם אביו המזדקן, שולם (דבל'ה גליקמן). מאז שנפטרה דבורה, רעייתו של שולם ואמו של עקיבא, הם הפכו להיות מעין שותפים לדירה, חולקים הומור ציני ירושלמי והרבה בדידות. קורות חייהם של בני ובנות משפחת שטיסל המורחבת, משפחה חרדית חמה ושבורה, משתלבים בסיפור אהבתו הגדולה והנואשת של עקיבא לאלישבע (איילת זורר), חרדית, אלמנה פעמיים ואם לילד. החיפוש אחר אהבה והפוגה לבדידות, עובר כחוט השני בין גיבוריה.

יוצרי הסדרה, אורי אלון ויהונתן אינדורסקי, באים מתוך העולם החרדי, וכמי שינקו את ההווי הדתי-חרדי מילדות, מספרים את קורות חייה של משפחה חרדית ירושלמית ומאבקי ההישרדות שלה, מנקודת מבט פנימית, הרואה בגיבורי הסדרה בני-אדם הראויים לאהבה, הרבה לפני השתייכותם המגזרית. דווקא נקודת המבט הפנימית הזו, האוהבת, הלא שופטת, מאפשרת לגעת בדברים בכנות, בהומור ובחופש רבים יותר.

הפרק הראשון ישודר כבר השבוע ביום חמישי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן