רפאל חדד מצפת הוא שיאן הקריאה של ישראל, עם 650 ספרים בשנה

תולעת ספרים: חדד, תלמיד כיתה ז‘ בבית הספר אמי"ת ישיבתי בצפת, הוכתר לשיאן ישראל בקריאת ספרים, במסגרת פרויקט "ישראל קוראת" של משרד התרבות

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 02/06/13 10:02 כד בסיון התשעג

רפאל חדד מצפת הוא שיאן הקריאה של ישראל, עם 650 ספרים בשנה

רפאל חדד, תלמיד כיתה ז‘ מבית הספר אמי“ת ישיבתי בצפת, הוכתר לשיאן ישראל בקריאת ספרים - זאת במסגרת פרויקט ”ישראל קוראת“ שהשיק משרד התרבות לרגל חודש הקריאה של ישראל. במסגרת הפרויקט נבחרו 24 שיאני הקריאה בספריות הציבוריות, מכיתות א'-ח'. חדד, אם תהיתם, קורא 650 ספרים בשנה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התרבות והספורט לימור לבנת ייפגשו ביום שני בשבוע הבא עם חדד ויעניקו לו תעודת "שיאן הקריאה של ישראל". חדד ומשפחתו הוזמנו אל לשכת ראש הממשלה לקבלת התעודה. אביו הנרגש של חדד סיפר לכיפה כי בנו פשוט אוהב לקרוא: "רפאל קורא כל הזמן, הוא מאוד אוהב את זה. את אהבת הקריאה הוא טיפח לבד, אנחנו לא דחפנו אותו לכך. התרגשנו מזכייתו ואנחנו גאים בו מאוד".

משרד התרבות והספורט החליט, זו השנה הראשונה, לבחור את "אלופי הקריאה" לשנת 2012 - תלמידים בכיתות א'-ח' שבלטו בכמות הספרים הרבה שקראו והשאילו במהלך השנה החולפת. לאחר בחינת נתוני הקריאה והשאלת הספרים ב - 150 ספריות ציבוריות ביישובים ברחבי הארץ, אותרו 24 שיאני קריאה, 3 תלמידים בכל שכבת גיל: שיאן הקריאה בשכבת כיתה א' קרא 120 ספרים בשנה, שיאן בשכבת כיתה ב' קרא 197 ספרים בשנה, שיאן שכבת כיתה ג' קרא 297 ספרים, שיאן שכבת כיתה ד' קרא 300 ספרים, שיאן שכבת כיתה ה' קרא 338 ספרים, שיאן שכבת כיתה ו' קרא 631 ספרים, שיאן שכבת כיתה ז', רפאל חדד, קרא 650 ספרים שהקנו לו את תואר שיאן ישראל, ושיאן שכבת כיתה ח' קרא 553 ספרים השנה.

שרת החינוך לימור לבנת אמרה כי "זוהי הוכחה לכך שגם בעידן הפייסבוק והטאבלטים חדוות הקריאה עדיין קיימת בקרב ילדים ובני נוער. אני מברכת את שיאני הקריאה, על שחווית הקריאה והספר היא חלק בלתי נפרד משגרת יומם ובאמצעותה הם חווים עולמות חדשים ומרגשים".