רבה של אנגליה נגד סטיב ג'ובס

הרב ג'ונתן סאקס תקף את מייסד אפל המנוח וטען כי הוא דרכו ומורשתו הייתה ליצור חברה אנוכית ומלאת צער. "יש לנו אייפוד, אייפון, אייטונס – רק אני ואני ואני", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 20/11/11 02:45 כג בחשון התשעב

רבה של אנגליה נגד סטיב ג'ובס
Matt Yohe-cc-by-sa, צילום: Matt Yohe-cc-by-sa

הרב הראשי לאנגליה, ג'ונתן סאקס, תקף בסוף השבוע האחרון את מייסד חברת אפל שנפטר לפני כחודש, סטיב ג'ובס, בטענה כי דרכו של ג'ובס הייתה ליצור חברה של תרבות צריכה אנוכית המביאה לצער ולא לאושר.

בדברים שנשא בקבלת פנים בין-דתית שהתקיימה באנגליה, השווה הרב בין מכשירי האייפד לבין לוחות הברית ואמר כי "תרבות הצריכה שניסח ג'ובס של הורדה משמיים של שני הטאבלטים - האייפד 1 והאייפד 2 - הביאה לתוצאה שעכשיו יש לנו תרבות של אייפוד, אייפון, אייטיונס, רק אני, אני, אני. כשאתה אינדיבידואליסט, חי בחברה אנוכית ודואג רק לעצמך אתה לא פועל נכון".

הרב סאקס טען כי תרבות הצריכה הנוכחית הפכה לכזו שבה אדם מסתכל על מה שחסר לו במקום להודות על מה שכן יש ברשותו. "מהי האתיקה של צרכן? אתה רק שם לב למוצרים שאין ברשותך במקום להודות לאלוהים על מה שכן יש לך. אנשים מחפשים אחר ערכים אחרים מאלו של תרבות צריכה. הערכים של חברה צרכנית אינם כאלה שאפשר לחיות על פיהם לאורך זמן", אמר הרב סאקס.

רבה של אנגליה הזהיר כי חברה בה אנשים דואגים רק לעצמם - לא תשרוד. "אמונה ובילוי עם המשפחה הם הדרך האמיתית להשיג אושר, כך גם עולם השבת של היהודים שבו אי אפשר לקנות ולבזבז מלבד להשקיע את הזמן עם בני המשפחה", הסביר הרב.