"קול ברמה": המאבק נגדנו מונע משיקולים אינטרסנטיים

הכנסת קיימה דיון סביב הדרת הנשים משידורי תחנת הרדיו החרדי "קול ברמה". אנשי הרדיו טענו כי הדיון נגדם מונע על ידי גורמים החוששים מפני הצלחת תחנת הרדיו בשנים האחרונות

חדשות כיפה אורי פולק 07/11/11 14:25 י בחשון התשעב

"קול ברמה": המאבק נגדנו מונע משיקולים אינטרסנטיים
Ross Murray-cc-by-nd, צילום: Ross Murray-cc-by-nd

הכנסת קיימה היום (ב') דיון בנושא הדרת הנשים משידור ברדיו החרדי "קול ברמה", זאת בעקבות בקשתו של ח"כ אורי אורבך. הדיון התקיים סביב מדיניות "קול ברמה" שלא לאפשר לנשים לשדר תוכניות ברדיו או לעלות לשידור בתגובה לנושאים שונים על סדר היום.

בדיון שנערך בוועדה למעמד האישה בראשות ח"כ ציפי חוטובלי, דנו בעניין בנוכחות נציגי רדיו "קול ברמה", מגיש המהדורה המרכזית אבי מימרן, וכן נציג הבעלים שי בן מאור. אנשי "קול ברמה" טענו כי התלונות נגד תחנת הרדיו מונעות על ידי כלי התקשורת הנפגעים מפעילות "קול ברמה" בשל מה שהם הגדירו כ"בריחת מפרסמים ומאזינים" - לאור הצלחת הרדיו בקרב המגזר החרדי. לטענת אנשי הרדיו, גורמים פופוליסטים בכנסת ומחוצה לה מניעים את המהלך, משיקולים אינטרסנטיים.

עם זאת, במסגרת הדיון הודיע מימרן כי הרדיו ימשיך שלא להעלות נשים לשידורי התחנה, לבד מהשעה השבועית המיועדת לנשים. "התחייבנו לשעה אחת שבה יעלו נשים. מעבר לכך, המערכת תקבע בהתאם לשיקולים פנימיים אם להעלות נשים לשידור. יש בידינו סקר שלפיו אם נעלה נשים לשידור 55% מהמאזינים יעזבו אותנו. אנו צריכים שהשידורים יהיו מותאמים למגזר החרדי", אמר מימרן.

יו"ר סיעת "הבית היהודי", ח"כ אורי אורבך, אמר בדיון כי "קולה של רחל אמנו, שעל שמה נקרא רדיו 'קול ברמה', לא היה נשמע בתחנה זו, זוהי יהדות חדשה. הרב עובדיה יוסף פסק שנשים יכולות לומר קדיש בנוכחות גברים. אין לאף אחד זכות לנקוט באפליה בוטה. הרשות השנייה יודעת כבר שנה על האפליה הזו, אבל אומרים שם 'זה עסק של חרדים, לא מעניין אף אחד'. אני מזהיר - אפליה בוטה כזו מחלחלת מהר והופכת להרגל, זה מחלחל לאוטובוסים ולטקסים. אינני נאבק נגד קול ברמה, אלא נגד התופעה".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה להחלטת "קול ברמה" כי "מועצת הרשות השנייה קבעה כי יש להסדיר תהליך של השמעת נשים בשידורי רדיו קול ברמה, והנחתה את הנהלת הרשות לקבוע הנחיות ליישום תהליך זה, תוך דיאלוג עם הנהלת התחנה".

"בהמשך לכך, ניתנו לתחנה הנחיות מאת סמנכ"ל הרדיו ברשות בעניין השמעת נשים בשידורים, הן באירועים חדשותיים, הן בהתייחסות של בעלת תפקיד ציבורי לנושא מסוים והן בשיבוץ תוכנית שבועית מיוחדת המיועדת למאזינות התחנה. על פי בדיקתנו, תוכנית כזו כבר שובצה בלוח השידורים של התחנה בהתאם להנחיות הרשות. הנהלת הרשות תמשיך לעקוב בשבועות הקרובים אחר אופן עמידתה של התחנה בהנחיות", נמסר מהרשות השנייה.


👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן