צפו: הסטודנטיות במכללת אמונה יצרו כרזות המעודדות קריאה

סטודנטיות מהחוג לעיצוב גרפי במכללת אמונה התגייסו לקמפיין המעודד נוער וצעירים להניח את המסכים ולקרוא ספרים. הכרזות לעידוד קריאה עוצבו באופן המדבר אל הנוער בשפה המוכרת לו

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/15 15:46 טז בסיון התשעה

צפו: הסטודנטיות במכללת אמונה יצרו כרזות המעודדות קריאה
עטרה בזק, צילום: עטרה בזק

תגידו היום לצעירים "ריח של דפוס", ורובם לא יידעו על מה אתם מדברים. תחומי העניין שהשתנו והשתלטות המחשבים והסמרטפונים שינו את העולם. לקראת שבוע הספר התבקשו סטודנטיות מהחוג לעיצוב גרפי במכללת אמונה לעצב מודעות פרסום המעודדות קריאת ספרים. קהל היעד אליו התבקשו הסטודנטיות לפנות היה דווקא נוער וצעירים, וההנחיה הייתה לנסות להגיע אל ליבם ומוחם של הצעירים, דווקא דרך אמצעי התקשורת העכשוויים שאותם הם מכירים היטב.

באחת מודעות שעיצבה הסטודנטית יעל בנג'ו נראית מתבגרת יושבת מול "ספר טלוויזיה" ומפעילה אותו באמצעות שלט. האופן בו אנחנו תופסים היום את הקשר בין קריאה וטכנולוגיה עכשווית, כבר אינו חדש. אפשר לקרוא ספר באייפד וגם בטלפון החכם והדרך בה משלבת יעל את שני העולמות הללו, באיור פשוט המשלב קו וצבעוניות מונוכרומית גורמת למחשבה.

הסטודנטית מוריה לקס משתמשת גם היא בשפה החזותית של טיפוגרפיה המוכרת לצעירים מהטלפון החכם. האופי הטיפוגרפי של הודעות הווטסאפ מוכר היום הרבה יותר מאשר כל סגנון של טיפוגרפיה המוכר מתולדות העיצוב. כשמוריה מעבירה את המסר שלה בעזרת הרקע הכל כך מוכר, היא תתפוס את העין של המתבגר המצוי.

העבודות נעשו במסגרת קורס "עיצוב לפרסום" בחוג לעיצוב גרפי במכללת אמונה בהנחיית ראש החוג לעיצוב גרפי יגאל גרוס.

(צילום: יעל בנגו)

(צילום: יעל בנגו)



(צילום: אביה רועה)



(צילום: עטרה בזק)

(צילום: מוריה לקס)