צפו: אברהם פריד הקדיש שיר לאדל ביטון

אברהם פריד נפגש עם אמה של אדל ביטון רגע לפני ההופעה בכדי לחזק אותה. המארגנים השאירו כיסא ריק ליונתן פולארד. הנגנים של פריד: "אנחנו רוצים להופיע כאן כל שבוע. היה חשמל באוויר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/14 21:58 ב בסיון התשעד

צפו: אברהם פריד הקדיש שיר לאדל ביטון
מאיר ברכיה, צילום: מאיר ברכיה

הזמר אברהם פריד נפגש עם אדווה ביטון, אימה של אדל ביטון שנפצעה באורח קשה מפגיעת אבן בראשה מידי מחבלים ואף הקדיש לאדל הקטנה שיר בזמן הופעה ביישוב אלון מורה שבשומרון בהשתתפות אלפים.

צפו באברהם פריד מקדיש את השיר (דקה 2:10):

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=jUBQFY4gvCg[/embed]

(צילום הסרטון: יונתן קלרמן)

אלפי בני אדם גדשו אתמול את מתחם האירועים בישוב אלון מורה שבשומרון. מצפון ועד דרום הגיעו אלפי בני אדם לצפות בהופעתו של אברהם פריד גדול הזמר החסידי שהגיע להופעה במיוחד מארה"ב.

אברהם פריד פתח את ההופעה במילים: ערב טוב אלון מורה. והוסיף: "אני מתרגש ושמח להופיע בשומרון - המקום בו צעדו אבותינו - מול הקהל הנהדר הזה. עוד הוא הוסיף בהומור: " בדרך במטוס, חשבתי לעצמי, האם אברהם אבינו כשעבר כאן באלון מורה וקיבל את ההבטחה לזרעך אתן את הארץ הזו, ידע שיום אחד יבוא אברהם אחר לשמח את הקהל הזה?" גם נגניו של אברהם פריד התרגשו מהאירוע המיוחד ואמרו לפריד: "אף שיותר נוח לנו להופיע בהיכל התרבות בירושלים, אנחנו מוכנים להופיע כאן כל שבוע, יש חשמל באוויר".

לפני האירוע נפגש פריד עם אדווה ביטון אמה של אדל ביטון בת ה 4 שנפצעה קשה בפיגוע האבנים בשומרון בירך אותה וחיזק את ידיה. המארגנים דאגו להשאיר כיסא ריק ליונתן פולארד סמוך לראש מועצת שומרון והזכירו לקהל כי גם ברגעי שמחה אנחנו לא שוכחים את אחינו יונתן פולארד השבוי בארה"ב.

בין הנוכחים באירוע היו גם: הרב אליקים לבנון רב השומרון, מנהל אגף תרבות תורנית שמריהו הרמן שקיבל באירוע מידי ראש מועצת שומרון את אות יקיר השומרון, וכן ח"כ ניסן סלומיאנסקי יו"ר וועדת הכספים, וסגן שר החינוך אבי וורצמן שקיבלו תעודות הוקרה על פועלם מידי ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה.

גרשון מסיקה ראש מועצת שומרון ותושב אלון מורה בעצמו פתח את האירוע ואמר: "זהו צעד נוסף חשוב להתיישבות. עלינו להוביל לא רק בציונות, לא רק בבנייה ובהתפתחות הפיזית, אלא גם בהתפתחות הרוחנית, להוביל בתרבות ובאמנות. ביום הזה בו אנו זוכים לראות את הישוב אלון מורה, מוותיקי הישובים בשומרון, מארח את אחד האמנים הגדולים בעולם החסידי, הוא יום חג לא רק לצופים אלא גם להתיישבות כולה".

יוסי דגן מ"מ ראש מועצת שומרון ומי שדחף לקיום האירוע למרות הקשיים אמר לאחר האירוע: "אנחנו מאמינים שזכותנו ליהנות מתרבות, ומאמנות ממש כמו תושב בכל מקום אחר בארץ, הוכחנו שזה אפשרי, וב 17.6 נמשיך במסורת, ונארח את הזמרת שרית חדד באירוע הנשים המרכזי השנתי, בשערי תקווה שבשומרון".

את האירוע ארגן מתנ"ס שומרון בראשות דוד צור יחד עם יו"ר מזכירות אלון מורה אליסף פרשן ודוידי בן ציון עוזרו של ראש מועצת שומרון שיזם את האירוע.